שלום רב עו"ד יוחאי, דירתי משמשת כעסק בתוך הבית. לפני מספר חודשים החליטה ועד הבית שלנו ללא התייעצות וללא משאל, להחליף אינטרקום לחדש. הותקן אינטרקום חדש, ואצלי הוא לא היה תקין. כל תחינותי ממנה שיתקנו לי את זה, לא זכו להתייחסות. מכיוון שהנני גרה בקומה גבוהה, ללקוחות שלי לא היה שום דרך להגיע אלי, ללא האינטרקום. האינטרקום לא היה תקין במשך חמישה חודשים, עד שתוקן, הערכתי את ההפסדים בעקבות האינטרקום המקולקל ב-300 ש"ח לחודש. וכפול חמישה חודשים סכום של 1500 ש"ח. כשהגיע הזמן לשלם ועד, שלחתי לה מכתב שאת ההפסדים שלי בזמן שהאינטרקום לא היה תקין, אני מורידה מועד הבית. היא פנתה לתרבות הדיור, ואלה דורשים ממני לשלם לפני תביעה. כיצד אוכל להימנע מתשלום זה, בעקבות סיפור האינטרקום? תודה רבה מראש
שלום ענת,
חובתך בתשלום מיסי ועד הבית אינה מותנית או מסויגת. אפילו יש לך או היו לך טענות טובות כנגד ועד הבית או התשלומים השוטפים אינך יכולה על דעת עצמך להחליט לבצע קיזוז.
בעניין האינטרקום ותיקונו - ועד הבית נדרש לפעול לתחזוקתו ותקינות מתקניו של הבית המשותף. זהו תפקידו ואחריותו. יחד עם זאת ישנם מצבים בהם משך הטיפול מתעכב מסיבות אלה או אחרות (לעיתים מוצדקות לעיתים פחות).
במהלך 5 החודשים בהם היה האינטרקום תקול (כאשר יש לכך השפעה והשלכה ישירה על פרנסתך), היה עלייך לפעול באופן ממשי לתיקון האינטרקום ובמידה מסוימת ייתכן ואף לפעול לתיקונו בעצמך (או בשיתוף עם דיירים נוספים) ואז לדרוש את ההחזר מקופת ועד הבית. דרישה להחזר ו/או קיזוז מיסי ועד הבית כעת (על בסיס נזקים והפסד הכנסה) הינה אפשרית, אך סיכויה אינם גבוהים.
בהצלחה,
יוחאי ניר (נאוי), עו"ד
שאלו את מנהל/ת הפורום:
עו"ד רפי רפאלי
053-6260796
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
יש הבדל בין חברת ניהול למתחזק חברת ניהול 51 אחוז מספיק ולמתחזק צריך 75 אחוז לכן יש לבדוק על מה מדובר...
המשך תשובה