נתבקשתי לשאול ע"י הגברת, שעומדת בראש ועד הבית, מזה 15 שנה, וכבר קצה נפשה בתפקיד: היא ביררה מבין הדיירים, ואיש אינו מעוניין בתפקיד (כולל אותי...). מה הנוהל ? האם היא יכולה לפנות ישירות למפקח על הבתים המשותפים, שהוא ימנה מישהו תחתיה או שלפני כן היא מחוייבת להודיע על כוונתה,לפנות אליו בבקשה שימנה ועד מטעמו (במכתב רשום ?), לכל הדיירים ? תודה!
יוגב שלום,
ראשית יש לבדוק באם קיים תקנון מוסכם ובו הוראות המתייחסות לסוגיה זו.
בית משותף חייב שתהיה לו נציגות בהתאם לסעיף 65 לחוק המקרקעין.
החובה הבסיסית וכחלק מאחריותו של ועד מכהן היא פנייה לבעלי הדירות (בהתאם להוראות התקנון המוסכם או המצוי על פי העניין) בהודעה כי ברצונו להביא לסיום תפקידו. ההליך הנכון ועל מנת שלא יפגע ניהולו התקין של הבית המשותף הינו כינוס אסיפה כללית כנדרש והעלאת הסוגיה על סדר היום תוך ניסיון למציאת פתרונות חלופיים (וראשי ועד חלופיים).
קיימת אפשרות נוספת על פי סעיף 67 לחוק ולפיה היא תתפטר מתפקידה ובמקביל תפנה למפקח על המקרקעין שיפעל למינוי נציגות חדשה בבית המשותף.
הדבר כרוך בעלויות ואני סבור כי נכון יהיה לנסות להגיע לפתרון מוסכם בין כלל בעלי הדירות טרם הפנייה למפקח/ת על המקרקעין.
בהצלחה,
יוחאי ניר (נאוי), עו"ד
שאלו את מנהל/ת הפורום:
עו"ד רפי רפאלי
053-6260796
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
מיסי הוועד נועדו לניהול תחזוקה שוטפת כדי לתת תשובה בעניינים פרטניים יש לבדוק מסמכי בית משותף ופרוטוקולי אספות כלליות, מוזמן להתקשר אלי...
המשך תשובה