לאחרונה היו ריבוי תקלות במעלית. החברה המתחזקת את המעלית מסרה כי מקור התקלות בלוח פיקוד מאד ישן (ממסרים מכניים) ומומלץ להחליפו בלוח חדש ומודרני (ממוחשב). התקיימה אספת דיירים בה נכחו 9 מתוך 11 דיירים והתקבלה החלטה על החלפת לוח הפיקוד בהתאם להצעת המחיר שהתקבלה מהחברה וללא שיהוי. לאחר האספה 2 דיירים שלא נכחו בה אמרו כי לא ישתתפו בתשלום מאחר ולא הוגשו 3 הצעות מחיר. הסברתי שאם רוצים לבצע את העבודה ללא שיהוי אז ניתן רק ע"י החברה במתחזקת את המעלית. במידה ורוצים לבצע את החלפת לוח הפיקוד ע"י חברה אחרת נצטרך להמתין לסיום החוזה ( עוד 8 חודשים) והדיירים ברובם לא רוצים להמתין בגלל ריבוי התקלות במעלית, לכן התקבלה החלטה על בסיס הצעת מחיר אחת. 2 הדיירים עומדים בסירובם לשלם. האם צודקים ?
רונן שלום,
בהיעדר תקנון מוסכם בבית המשותף יש להיעזר בסעיף 12 בתקנון המצוי ולפיו:
12. החלטות (א) החלטות האסיפה הכללית יתקבלו ברוב דעות. (ב) החלטה המטילה על בעל דירה חובות או תשלומים מסוג או שיעור שלא פורשו בפרק ו' לחוק המקרקעין, תשכ"ט-1969, או בתקנון זה, או המשנה את זכויותיו, לא יהיה לה תוקף
לגבי אותו בעל דירה אלא אם הסכים לה.
ראשית יש לקבוע האם מדובר על תיקון העולה כדי "החזקה תקינה" כמשמעותו בסעיף 58 לחוק המקרקעין שאז נדרשת הסכמת רוב בעלי הדירות או בשיפורים המחייבים הסכמה פה אחד.
ככל שמדובר בשמירה על מצב קיים (לו הסכימו 2 בעלי הדירות) הרי שניתן לחייבם על פי החלטת רוב בעלי הדירות באסיפה הכללית, לשלם בגין הוצאה זו.
בהצלחה,
יוחאי ניר (נאוי), עו"ד
שאלו את מנהל/ת הפורום:
עו"ד רפי רפאלי
053-6260796
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
אם זה לא עומד באופי חזות הבניין ובוודאי אם זה מרעיש אתה יכול לדרוש הסרת הברזנט או התאמתו לבניין ללא רעש וללא הפרעה...
המשך תשובה