שלום רב, ביקשתי וקיבלתי הנחה בארנונה לשנת 2012 על בסיס היעדר הכנסה. העיריה (עירית חיפה) ביקשה ממני להביא בנוסף לאישורים מביטוח לאומי, גם תדפיסי עו"ש מהבנק. הבאתי גם תצהיר מעו"ד על כך שלא היתה לי כל הכנסה בחודשים 10-12/2012, אך מתדפיסי העו"ש מחקתי את הסכומים, כיוון שהבנתי שמטרתם רק להראות שאין לי הכנסה. כעת (10 חודשים אח"כ!!) העיריה מבקשת לראות תדפיסים מלאים, כי לטענתם גם דיבידנד מני"ע, או ריבית מפקדון שיש לי, גם הם נחשבים "הכנסה". שאלותי: * מה נחשב כ"הכנסה" לצורך קבלת הנחה בארנונה? * איפה מפורטים הדברים שמותר לעיריה לדרוש ממני? * והאם מותר להם לבטל אחרי 10 חודשים הנחה שניתנה? כשביקשתי את ההנחה היא ניתנה לי על בסיס הטפסים שהגשתי, ויש לי אפילו פירוט מהעיריה המעיד כי אין לי חובות ארנונה כי ההנחה אושרה, וכעת לפתע קיבלתי מכתב כי הם דורשים פירוט עו"ש וכו'. מאחר שניסיתי להבין על בסיס איזה חוק הם דורשים את הפירוט, בוטלה לי ההנחה. האם זה חוקי לבטל אחרי 10 חודשים הנחה שניתנה? את הבקשה הגשתי במרץ, והם לא הגיבו עליה עד ינואר עכשיו. תודה על תשובתכם.
שלום
הפרשנות מהי הכנסה , אינה חד משמעית וכל עיריה נותנת לה פרשנות על פי הבנתה.
בעיקרון כל הכנסה שהינה על בסיס קבוע יכולה להיחשב כהכנסה שנלקחת בחשבון לצורך קביעת הזכאות.
מכל מקום , ייתכן וניתן לפעול באמצעים משפטיים בעניינך אך לצורך כך עליך לקבל יעוץ משפטי
בברכה
רונן צרפתי עו״ד
שאלו את מנהל/ת הפורום:
עורך דין אורית פפר
053-6247806
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
הי בעיקרון את צתודקת והיו אמורים לבדוק את הנושא לפי דוחות בטוח לאומי אבל השאלה היא לפי מה קיבל עד היום 80% בלבד? האם אוטומטית לפי דוחות בטוח לאומי או בעקבות בקשה שהגשתם. הם נתנו הנחה כתוצאה ממידע מ...
המשך תשובה