רציתי לדעת מה קובע החוק בנוגע לפינוי אשפה מפעלית ע"י הרשות המקומית ואם ניתן לתבוע השבת כספים ששולמו בשנים קודמות
בעיקרון העירייה אינה מחויבת לפנות אשפה חריגה שהיא חלק מהתהליך היצורי, אלא אשפה בסיסית/משרדית/חד"א וכו'.
יש לבחון את הגדרות חוק העזר של הרשות המוניציפלית, ככל ואין הגדרות וקריטריונים מהי אשפה חריגה בחוק העזר זה יקשה מאוד על עמדת הרשות.
הפסיקה הנוהגת הינה כי על הרשות המקומית חלה חובת פינוי אשפה ללא עלות נוספת בהיותה חלק מסל השירותים הבסיסי שעליה לספק.
לגבי תשלומי העבר בהחלט שככל ויימצא כי הרשות פעלה שלא כדין ולא סיפקה שירותי פינוי אשפה שהיתה מחויבת לספק יש מקום להגיש תביעת השבה ושיפוי של התשלומים ששולמו עבור פינוי אשפה עד 7 שנים אחורנית.
שאלו את מנהל/ת הפורום:
עורך דין אורית פפר
053-6247806
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
ראשית חשוב לדעת שאין קשר בין השטח הרשום בטאבו לבין השטח המחוייב בארנונה. בצו הארנונה של עיריתתל אביב ניתן להתייחס לגג כגג ואז מחייבים רק שטח בהיקף של30% משטח הנכס עצמו ולחילופין יש מקרים בהם הגג מןגד...
המשך תשובה