בצו הארנונה של המועצה האסורית לב השרון נקבע כי מרתף לשימוש מגורים שגודלו מעל ל-75 מ״ר ייקבע גודלו לצרכי ארנונ על 75 מ״ר. בנוסף נקבע כי במידה שהמרתף מחולק ייקבע שיטחו לארנונה לפי השימוש בפועל. מנהל הארנונה פירש את ״חלוקת המרתף״ כאילו המדובר על ״חלוקה לחדרים״ קרי מרתף מעל לגודל 75 מ״ר כל חדר בו (כולל לדוגמא ממ״ד וחדר מדרגות) יוספו על ה-75 מ״ר. להבנתי אין מקור חוקי בחקיקה ראשית או משנית לקביעת שטח לארנונה לפי חלוקה לחדרים אלא רק לפי גודל, שימוש, אזור, מחזיק, סוג וכו להבנתי פרשנות הפשט צריכה להיות חלוקה לשימושים, קרי מרתף מעל 75 מ״ר שנעשתה בו חלוקת שימושים יש לחייב לפי שימושים בפועל ומרתף שכולו לשימוש מגורים וגדלו מעל 75 מ״ר ומחולק לחדרים יחושב גדלו לצרכי ארנונה כ-75 מ״ר. שאלתי - האם יש מקור חוקי לקביעת שטח ארנונה לפי חלוקה לחדרים ?
זאב שלום,
אני לא מכיר מקור חוקי כאמור. נכס אחד מחויב כאחד לפי מירב השימושים
שאלו את מנהל/ת הפורום:
עורך דין אורית פפר
053-6247806
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
משאלתך לא ניתן להביו האם מדובר בהנחת חוק אוטומטית או הנחה שהיתה מותנית בהגשת טפסים מסויימים ותשלום מלוא יתרת החוב. ניתן לבטל הנחה לשנים קודמות אם מסתבר שהמידע שהיה בפני העיריה לצורך מתן הנחה אינו נכו...
המשך תשובה