בצו הארנונה של המועצה האסורית לב השרון נקבע כי מרתף לשימוש מגורים שגודלו מעל ל-75 מ״ר ייקבע גודלו לצרכי ארנונ על 75 מ״ר. בנוסף נקבע כי במידה שהמרתף מחולק ייקבע שיטחו לארנונה לפי השימוש בפועל. מנהל הארנונה פירש את ״חלוקת המרתף״ כאילו המדובר על ״חלוקה לחדרים״ קרי מרתף מעל לגודל 75 מ״ר כל חדר בו (כולל לדוגמא ממ״ד וחדר מדרגות) יוספו על ה-75 מ״ר. להבנתי אין מקור חוקי בחקיקה ראשית או משנית לקביעת שטח לארנונה לפי חלוקה לחדרים אלא רק לפי גודל, שימוש, אזור, מחזיק, סוג וכו להבנתי פרשנות הפשט צריכה להיות חלוקה לשימושים, קרי מרתף מעל 75 מ״ר שנעשתה בו חלוקת שימושים יש לחייב לפי שימושים בפועל ומרתף שכולו לשימוש מגורים וגדלו מעל 75 מ״ר ומחולק לחדרים יחושב גדלו לצרכי ארנונה כ-75 מ״ר. שאלתי - האם יש מקור חוקי לקביעת שטח ארנונה לפי חלוקה לחדרים ?
זאב שלום,
אני לא מכיר מקור חוקי כאמור. נכס אחד מחויב כאחד לפי מירב השימושים
שאלו את מנהל/ת הפורום:
עורך דין אורית פפר
053-6247806
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
העניין החוקי הוא תלוי ההגדרות בצו הארנונה הספציפי של אותה מועצה אזורית. יחד עם זאת שינוי שיטה גורף של שטחים שעד היום לא חויבו הוא עניין שניתן לערור עליו או לעתור כנגד שינוי שיטה שלא קיבל אישור משרד ה...
המשך תשובה