עו"ד גונן שלום, לפני כ-10 ימים רכשתי מזגן וכעבור יומיים הגיע מתקין להתקין אותו ואחרי ההתקנה יצאנו יחד מהבית וכל אחד חזר למקום עבודתו. בחזרה מהעבודה רציתי להפעיל את המזגן וכל החדר התמלא בענן ומיד צלצלתי למתקין לקבלת הסבר והבטיח להגיע רק כעבור יומיים לבדוק את התקלה. עם בדיקת התקלה אחרי כיומיים טען כי הבעיה לא קשורה להתקנה וכי מדובר בפגם ביצור והציע לפנות ליצרן ובמקום פניתי ליצרן שאמר כי בעוד מספר ימים יישלח אליי טכנאי . כעבור 4 ימים פניתי לדעת מה קורה ושוב הובטח שרק בעוד מספר ימים יישלח טכנאי וכך עבר שבוע בו סבלנו מחום כבד בשל תנאי החדר. בהגיע הטכנאי בדק את המזגן ואחרי כל מיני פעולות שעשה משך למעלה משעה וחצי טען כי יש פגם במזגן ושאל מה אני מעדיפה תיקון או החלפה בחדש ובחרתי בהחלפת המזגן. כעבור כשעה צלצל אליי מנכ"ל החברה להגיד שהטכנאי אמר שלא נתנו לו להיכנס לתקן את המזגן וכי דרשנו שבמקום להחליף אותו והייתי המומה מהשקר . המנכ"ל עוד טען שאין החברה לא מחליפה מוצר וכי המזגן לא פגום וכל שצריך זה הלחמה של צינור מבלי שהבנתי מאין לו שצריך רק הלחמה אם טען שלא נתתי לטכננאי להיכנס ולבדוק את המזגן. ע"מ שלא להאשים אותי בכל טענה מסוג זה הסכמתי שאותו טכנאי יגיע שוב ולבצע שוב את הבדיקה שכבר עשה . כל העניין נראה הזוי ומריח לא טוב! הערב הטכנאי צריך להגיע אם כי טרם הודיעו לי עדיין דבר בעניין למרות הסכמתי. מה עליי לעשות האם בכלל עשיתי נכון שהסכמתי שיחזור ? האם יש מקום להגשת תביעה לבית משפט לתביעות קטנות לפיצוי על ימים בהם נאלצתי לעזוב את העבודה ולהיות בבית שמתקין יגיע והטכנאי יגיע , ימים בלי מזגן וכו'... בזמן שקניתי מוצר חדש ולא הייתי צריכה להתקל בסוג זה של הטרדה או לסבול ימים בלי מזגן בחום הכבד וכו'....? אודה על תגובה מהירה בכבוד רב רוני
רוני שלום רב!
לשאלתך יש מספר היבטים - הן ההיבט הצרכני והן ההיבט החוזי (והנזיקי).
אני ממליץ לאפשר לטכנאי להגיע - ולאחר מתן חוות הדעת שלו לקבל דעה מטכנאי אחר בלתי תלוי ובמידת הצורך לתבוע את העסק על הנזקים שנגרמו והפרת חוזה.
כדאי לפנות גם לגוף צרכני דוגמת אמון הציבור - אם החברה קשורה אליהם באמנה צרכנית הם יכולים לעזור וכך גם הרשות להגנת הצרכן.
על פניו נראה כי מדובר בחברה שלא מממשת את האחריות שלה על המוצר ועל ההתקנה - וזה חמור.
בברכה
גונן בן יצחק, עו"ד
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
בגלל זה אני כל כך מתקשה כל פעם לסמוך על חברות, וטכנאים שנותנים שירות. כי תמיד ימצאו דרך מסויימות "לדפוק" אותך.
לא כתבת איזה חברה זאת... לי למשל הייתה בעיה עם המקרר החדש שרכשתי ודווקא הייתי מאוד מרוצה מהשירות שברימאג סיפקו לי עבור האחריות שיש לי אצלם. אז זה באמת תלוי עם איזה חברה אתה מתמודד.
אגב- הם נותנים שירות גם למי שאין לו אחריות (בתשלום כמובן) אז אולי שווה לבדוק איתם גם את העניין לשם חוות דעת נוספת.
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
הטכנאי הגיע כפי שנקבע לאחר הצהריים , ולפני שהחל בבדיקת המזגן רצינו לשמוע ממנו למה אמר לסמנכ"ל שלא נתתי לו לתקן את המזגן אחרי ששעה וחצי התעסק עם המזגן וענה כי לא אמר דבר כזה מעולם ומה שהסמנכ"ל אמר היה על דעת עצמו. ושאלתי אם כך למה הסכמת להגיע לערוך בדיקה אם בבוקר כבר ערכת את הבדיקה וקבעת שהמזגן פגום ושצריך להחליפו ושוב גרמת לי לבטל משמרת וענה כי הוא עושה מה שהממונים עליו אומרים לעשות.
יצוין, שכל השיחה הוקלטה וגם מה שעה צולם והגל מתועד כולל שיחתו עם הסמנכ"ל בה נשמע אומר לו לידינו שהוא לא אמר כי לא נתתנו לו להיכנס ואמר כי המזגן פגום ואין מנוס מלהחליפו.
לעניין פנייה לאימון הציבור מזמן אין לי בהם אימון כנ"ל לגבי המועצה לצרכנות וע"מ להצדיק את הגישה שלי אוסיף כי בתלונה נגד חברת הסלולר בגין חיובי יתר והטעייה המתנתי חודשים כדי להגיד לי שבדקו ומצאו שחב' הסלולר ענתה וטיפלה מבלי שזה היה נכון ועייפתי מההתכתבות מולם ופניתי בתביעה לבית משפט לתביעות קטנות שבדק ומצא כי יש צדק בדבריי וקבע להם קנס של למעלה מ-45000 שברובו היה בגין קנס ולוא דווקה סכום שהוחזר בזמן שמאותם גופים קיבלתי תחושה שחב' הסלולר הייתה הקרבן ולא אני כנ"ל גם היה עם עוד מכרים וגופים אלה מזמן איבדו את אימון הציבור בהם!!
לאור האמור, אני מבקשת לדעת האם אמצא צודקת אם אתבע פיצוי מהספק ומהיצרן על טלטלה, עגמת נפש, התעמרות , 4 ימי עבודה , ימים בחום כבד ללא מזגן כי המזגן הישן נמכר כדי לפנות מקום למזקן החדש וכו'... אזכיר קניתי מזגן חדש ולא ישן או יד שנייה ומה שעברתי ואתו התמודדתי במשך אותם שבעה ימים שמיום ההקנה ועד להחלפת המזגן באחר היה הלתי סביר ובלתי נסבל!!
לכן, שאלתי הינה הם הגשת תביעה בסך 1500 ש"ח כפיצוי בגין ימי עבודה, עגמת נפש, סבל ועוד... אפשרית , לא מוגזמת וכו'....
בתודה מראש רוני
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
רוני שלום!
בהמשך לדברים שכתבת - אני חושב שתביעה בסכום שננקב היא בהחלט סבירה לנוכח מסכת האירועים - חשוב להגיש לבית המשפט גם את הקלטת השיחה על מנת להראות עד כמה נהגה החברה בחוסר תום לב.
בהצלחה.
גונן בן יצחק, עו"ד
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר