שלום רב! אני תלמידת הנה"ח באחת המכללות. לאחרונה מכלול של "שינויים", "עיקובים" ו "טעויות" גרם לי להרגיש שמשהו שגוי מתרחש על חשבון תלמידות הקורס וברצוני להתייעץ. כאשר נרשמתי לקורס הנה"ח סוג 1 התבקשתי לשלם כך שפרעון השיק הראשון יהיה בתאריך פתיחת הקורס (שבדיעבד הסתבר כתאריך משוער בלבד), התשלום ירד והקורס לא נפתח. כאשר נפתח והגעתי לשעור הודיעו לי שהקורס שונה להנה"ח 1+2 ולכן עליי להסדיר את יתרת התשלום. כאשר הסברתי שאין ברצוני ללמוד סוג 2 נאמר לי שלא יפתח קורס לסוג 1 בלבד (למרות הפרסום שעשו ולמרות שכבר רשמו אותי לקורס הזה בפועל והתחילו לגבות תשלומים!!!) ושזה או הכל או כלום. תוך כדי הלימודים הודיעו לנו על שינוי מתכונת: יותר חומר, פחות שעות לימוד + פרוייקט ממוחשב אותו נבצע בעזרת מחשבי המכללה. כאשר סיימנו מחצית מהקורס הודיעו לנו שהמכללה תחליף את הסיפרות של הקורס לסיפרות זולה וקלה יותר (רובנו אמהות אז כמובן שהסכמנו לשלם פחות). כאשר הגיעו הספרים החדשים הם היו מלאי טעויות ברמה שהמורה התקשה להעביר את השיעור... נשללה האפשרות של הכנת שעורים בבית כיוון שהטעויות היו לא רק בתשובות אלא גם בתרגילים עצמם. במשך זמן רב המכללה טענה שאין מה לעשות ונאמר לנו שיכולנו גם להתנגד להחלפת הסיפרות ואז כל זה לא היה קורה... לבסוף כתבנו מכתב תלונה, החזרנו את הספרים למזכירות וסרבנו להמשיך ללמוד כך. לאחר כשבוע הודיעו לנו שנחזור לסיפרות הישנה והתבקשנו להגיע לשלם (!!!!!) פעם שנייה! כמו כן נאמר לנו שלא נזדכה על הספרים הפגומים (למרות שגם בקורסים אחרים החזירו את הסיפרות הזו וסירבו ללמוד איתה)... במקביל התחלנו לעבוד על הפרוייקט הממוחשב - כיוון שאין ספרים בינתיים... התוכנית היתה לעבוד על מחשבי המכללה - להוריד על דיסק און קי - ולהמשיך להתקדם בבית... אלא מה? המחשבים במכללה קרסו, כאשר תוקנו - נמחקו התוכנות שלנו וכאשר התקדמנו - נתקלנו בבעיות של הורדה לדיסק און קי או בעיות של פתיחת התוכנה בבית... למכללה ישנו איש מחשבים שכפי שנאמר לנו "לא מכיר פתרונות לתוכנת חשבשבת" ויש לנו מורה שמבין בתוכנה אבל אינו איש מחשבים... לאחר שהתבטלו מס' שעורי מחשב ולאחר ניסיוני ה-4 להתחיל את הפרוייקט התקשרתי למזכירות ואמרתי להם שהם ממש מאלצים אותי ללכת לקנות מחשב נייד (קנייה שאין לי לא צורך ולא כסף עבורה) כי הם לא יכולים לספק לנו מחשבים עובדים ותקינים - על כך נאמר לי שבתוכנת דמו יש הרבה באגים והתקלות לא בהכרח קשורות למחשבים ושאני יכולה לבחור או לקנות ולהתחיל להתקדם או לא לקנות ואח"כ לנסות ולהדביק את הפער (!!!!!!!!!!).... לפני מספר שיעורים נאמר לנו שעקב ההתקדמות האיטית במיוחד של כיתתנו אין סיכוי לסיים את הקורס בזמן (דצמבר) ואנו נשתדל להיות מוכנים עד פברואר ואם לא נספיק אז ניקח "סוג של הימור" לגביי איזה חומר עשוי שלא להיות במבחן - ופשוט לא נלמד אותו!!!!! השיעורים שנעשה בין דצמבר לפברואר - הם הפיצוי שהמכללה נותנת בטוב ליבה על ה"אי הבנה" שנפלה עם הסיפרות (אין סיכוי להחזר). אני מרגישה שקניתי חתול בשק ושלא הכינו אותי לקראת מה אני הולכת... שינו לי את הקורס, את המתכונת, הביאו לי סיפרות פגומה שלא מחזירים עליה גרוש, לא יכלו לספק לי מחשב שניתן לעבוד איתו ושעומד בדרישות שהם עצמם הציבו!! משנים לי את מועד סיום הקורס ו"מהמרים " על המבחן(כי אנחנו איטיות ולא כי חלילה הם עשו שגיאות על גבי שגיאות) ועוד מצפים שנאמר תודה על ה"פיצוי"????? אציין שתגובתם היא : במקרה הזה אין טובים או רעים ובטח שאין אשמים... האם באמת אין מה לעשות? הרי זו מכללה ידועה בעלת מס' שלוחות ולא סתם בחרנו ללמוד בה... 20+ בנות נפגעות פה עקב טעויות שהם עשו פעם אחר פעם... מה ניתן לעשות???
מרינה, שלום
את מתארת מסכת קפקאית בלתי נסבלת בעליל של מכללה לא רצינית.
אציע לך, בנסיבות העניין, לנסות לרכז מספר תלמידים ולהגיש תביעה כספית נגד המכללה.
ככל שתבקשי להסתייע במשרדנו לצורך הגשת התביעה - אשמח לסייע.
סופ"ש נעים.
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר