שלום, אני דיירת במתחם של ארבעה בניינים ובבניין שלי יש 24 דירות משותפות. נבחרו 3 נציגים מכול בניין לוועד בית ( סה"כ 12 אנשים) שלא משלמים וועד בית, זה נבחר כרוב בשנה הראשונה עקב פשיטה של חברת אחזקה שהשאירה חובות,כמה שנים דיירים אלו אמורים לא לשם וועד בית? מה תפקידו של וועד מרכזי? ואיזה קבלות הוועד רשאי לתת?(מהמחשב ללא חותמת)? אודה לתשובתך,בתודה יהודית
יהודית, שלום
בחוק המקרקעין נקבע כי לכל בית משותף תיכון נציגות (ועד בית) אשר תפקידה לנהל את ענייניו.
הפטור מתשלום דמי האחזקה לחברי הועד הינו, ככל הנראה, משום שאין מתנדבים לעסוק בפעולות האחזקה של הבנין הגוזלות זמן.
ישנם שני מקרים בהם חבר הנציגות יקבל שכר טרחה : כאשר הוא ממונה ע"י המפקח על המקרקעין, אשר רשאי גם לקבוע את שכר הנציגות, או כאשר הסכימו לכך בעלי הדירות עצמם, ובמקרה כזה נדרש גם שינוי בתקנון.
תפקיד הנציגות הוא לנהל את הרכוש המשותף ולדאוג לשלמותו ואחזקתו (ובכלל זה ניקיון, אחזקת המעלית, גינון וכד')
לבסוף, לשאלתך האחרונה, אינני רואה מניעה כי תנתן קבלה על תשלום גם ללא חותמת.
סופ"ש נעים.
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר