ב- 18.7.12 בשעה 15.00 הזמנו חופשה בבורגס דרך טלפון בחב' צבר. הסוכנת אמר שעדיין אין אישור למלון וזה לוקח 48 שעות. לאחר הפיגוע בבורגס, יצרתי קשר עם צבר (בשעה 19.00) וביקשתי להשאיר הודעה לסוכנת לביטול החופשה לפני קבלת אישור המלון. למחרת בבוקר יצרתי קשר עם הסוכנת והיא אמרה שאין בעיה לבטל וניסתה לדחוף לנו יעד אחר. כשאמרנו שאנו לא מעוניינים בחופשה בחול הם טענו שאנו צריכים לשלם דמי ביטול שזה 100 ש"ח לאדם. עפ"י חוק להגנת הצרכן הבנתי שזה 100 ש"ח לכל החבילה. בצבר טוענים שנכנס חוק חדש.האם הם צודקים? ומה אומר החוק. אודה על תשובתך המהיר. תודה
מלי, שלום
הנסיבות שאת מתארת הינן של עסקת מכר מרחוק לפי סעיף 14ג לחוק הגנת הצרכן.
עיסקה מסוג זה ניתן לבטל בתוך ארבעה עשר ימים מיום עשיית העסקה או מיום קבלת מסמך מהחברה המכיל את פרטי העסקה לפי המאוחר.
מאחר ובענייננו מדובר בעסקה של שירותי הארחה ונופש יחול הסייג הקבוע בס"ק ד(2) ולפיו מועד ביטול העסקה חייב לבוא 7 ימי עבודה לפחות קודם למועד שבו השירות אמור להנתן.
לפי סעיף 14ה(ב) דמי הביטול לעסקה צריכים להיות בשיעור 5% משווי העסקה או 100 ש"ח לפי הנמוך מביניהם. הואיל ומדובר בעסקה אחת, אינני רואה מדוע תחוייבו פעמיים.
בהצלחה.
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר