שלום רב, להלן המקרה: א. בית חולים לקח ביופסיה שממצאיה היה צריך לתת תוך 3 שבועות ולא שלח והרף פניות בעניין מזה כחודשיים וחצי לא שלח עדיין דבר. ב. רופא קופת חולים נתן הפנייה לבדיקה שהועברה לאישור ומזה כחודשיים וחצי מתעלמים ומי שאחראי על אישור ההפנייה לא מגיב לפניות המזכירה הרפואית בעניין. ג.בוצע צילום רנטגן והקופה מסרבת לתת את הפענוח ומתנה את קבלתו בביקור חוזר אצל אותו רופא . לא זאת בלבד , אלא שפענוח רדיולוג אבחנתי מומחה אמור לבצע ולא אורתופד שתחום זה אינו התמחות שלו כפי שגם מעידים בעצמם על כך . על האמור לעיל פניתי בתלונה למשרד הבריאות שמלבד סחבת טרם עשה דבר ומנסיון עבר זה עלול להימשל עוד חודשים שבסופם יימצאו תירוצים שיש בהם כדי לחפות ולטייח על התנהלות לא תקינה ללא כל התחשבות בנזקים שנגרמו כתוצאה מכך למטופל. עניין אחר- נגד רשות מקומית שביצעה עיקולים ופעולות שלא כדין הוגשה תלונה לנציבות במשרד מבקר המדינה. עברה שנה וחצי ובכל פעם ממשרד מבקר המדינה טוענים שהעניין בטיפול ומבלי שטרם נעשה דבר ומבלי שהרשות ביטלה את הוראת העיקול שאת החוק לגביה אינני יודעת. יצוין שעם העברת התלונה לפני כשנה וחצי קיבלתי כעבור כ-1/2 שנה תשובה בעניין חוב אחד ולפיה חוב זה נבדק ובוטל ואומר שעל הרשות היה להעביר אליי בכתב הודעה על ביטולו ולא שלחה דבר וממשרד מבקר המדינה לא מתייחסים לבקשתי לקבלת העתק מהודעת העירייה על ביטוח חוב זה. האם התקנות למינהל תקין המחייבים טיפול תוך 45 יום לא חלים על הנציבות? האם הנציבות רשאית להחזיק בתלונה ללא הגבלת זמן עניין שיש בו כדי לפגוע באפשרות הפונה להגשת תביעה בהמשך? איך מתמודדים מול הנציבות והאם היא ברת תביעה על אי מתן טיפול במטרה לחפות על הרשות תוך פגיעה בזכויות האזרח ותוך פגיעה בנאמנותה לתפקידה? תפקיד הנציבות לפקח על פעולות לא תקינות שנעשו כלפי אזרח ופעם אחר פעם טיפולה לקוי ואינו משרת נאמנה את האזרח ואת התפקיד האם הכל מושחת ורקוב במדינה זו ? ואין לא דין ולא דיין? אודה על התייחסותך ואשמח לדעת אם גם משרד מבקר המדינה בר תביעה ולמי תביעה זו מוגשת והאם מזכה בפיצוי? בכבוד רב, גוטי
גוטי, שלום
במענה לחלק הראשון של פנייתך, אוכל להשיבך, כי ככל שאת סבורה שהמוסדות הרפואיים התרשלו בתפקידם ונגרמו לך נזקים עקב כך, את רשאית להגיש תביעה לבית המשפט.
סבורני, שטעות בידייך, שעה שאת ממתינה לתוצאות בירור התלונה שהגשת.
ככלל, גוף המברר תלונות אינו מטפל בבעייה שנוצה בזמן אמת. תפקידו לבחון את ההתנהלות באותו מקרה, לקבל מסקנות ולהפיק לקחים.
בנוסף, בירור של תלונה מטיבה וטבעה עשוייה להמשך זמן רב, בין היתר, בשל הצורך לקבל את גירסת הנילונים.
לעניין הרשות ה"מעקלת", אף כאן, את מצפה מגורמים המבררים תלונות לפתור בעייה נקודתית.
סביר להניח שזה לא יקרה.
אם לדעתך הרשות הטילה עיקולים שלא כדין ומסרבת לבטלם - גם כאן את רשאית לפנות לבית המשפט ולבקש צו שיורה לרשות לבטל את העיקולים ואם נגבו כספים שלא כדין - לתבוע את השבתם.
לשאלתך האחרונה, מבקר המדינה, ככל רשות מנהלית, כפוף לחוק, ואם התנהלותו גרמה נזק, ניתן להגיש תובענה. ספק גדול בעיניי, אם בית המשפט יקבע כי למבקר המדינה אחריות ספציפית לעיכוב בטיפול בתלונה שהוגשה.
בהצלחה.
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר