שלום רב. אנחנו בית ספר פרטי ללימודים ברפואה משלימה. תלמידה אחת שרכשה דרך הטלפון איתנו לאחר שיחה של שעה והבנה של מה היא קונה ומתוך רצונה, קורס שעלותו 4500 שח. ידעה שזהו קורס אינטרנטי שישאר לה פתוח לתמיד. כעבור 4 חודשים פנתה בבקשה לקבל החזר מלא על הקורס כי בעלה חולה סרטן ואומרת שלא למדה. הסברנו לה שלצערנו חלק מתלמידנו בעצמם חולי סרטן או בני זוגם, ולא רק שאינם מבקשים החזר על הקורס אלא לומדים אותו ומצליחים לעזור לעצמם או בן המשפחה החולה, גם מבחינה בריאותית וגם רגשית. אך הגברת ביטלה זאת ולא מוכנה לנסות אפילו אלא דורשת את כספה בחזרה. איימה לתבוע. ידוע לנו כי חוק הגנת הצרכן מחייב החזר על רכישה אך לא מעבר ל 14 יום ממועד הקנייה. וכאמור, עברו 4 חודשים כבר. אם היא תיגש לעורך דין האם יש לה קייס? או שאנחנו מוגנים מפני זה? אציין כי אנחנו בית ספר שרק נפתח ואיננו תאגיד ענק, וכי כל החזר כזה שלקוח ידרוש לא בצדק, יוביל לבעיות כלכליות אצלנו לא פשוטות בתור עסק קטן. זוהי גם הסיבה מדוע אנו משקיעים שעה בשיחה עם כל מתעניין חדש בלימודים ומסבירים לו מצוין על השיטה ושואלים אותו שאלות, על מנת לאפשר לו להחליט האם הוא ילמד והאם הוא מוכן לשלם על כך או לא. כלומר הבנאדם יודע היטב למה הוא נכנס ובשביל מה. במיוחד שבמקרה שלה, את הקורס הזה היא כן יכולה ללמוד (אני מזכירה שיש לנו תלמידים שלהם בעצמם יש סרטן והם לומדים וזה משפר את הרגשתם), ואם הייתה בוחרת הייתה יכולה לעזור גם לעצמה וגם לבעלה שצר לי מאד לשמוע שכך חולה. אשמח מאוד לייעוץ. תודה.
לפי מה שתואר לעיל אין מדובר בהפרה של הוראת חוק הגנת הצרכן ופעלת כראוי , אין לה עילה לתביעה
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר