בתאריך 27.8.2015 התקשרה לטלפון הנייד שלי ממספר לא מזוהה גברת ואמרה לי שכלקוחה של ויזה מגיע לי מתנה. אמרתי לה שאני לא לקוחה של ויזה. הגברת ענתה בגמגום שהיא תבדוק את העניין ותחזור אלי. לאחר מספר דקות התקשרה אלי שוב ואמרה הפעם שכלקוחה של ישראכרט מגיעה לי מתנה לפי בחירתי ושאני אשלם רק עבור המשלוח בלבד סך של 60 ש"ח. הגברת פרטה בשיחת הטלפון את המוצרים לבחירה. בחרתי במוצר שתואר בפני כמכונה ללישת בצק והקצפה שעלותו 300 ש"ח. נמסר לי שהמוצר יגיע אלי עם שליח תוך מספר ימים. לאחר מספר דקות התקשרה אלי גברת שהזדהתה כעובדת חברת "ביג סייל" והציעה לי לקנות מוצר לבית בהנחה גדולה לפי בחירתי. הוצעו לי מספר אופציות ובחרתי במוצר שתואר בפני כ-סט סירים דמוי שיש. מחיר הסט: 600 ש"ח. לאחר שכנוע רב מצד הנציגה - הסכמתי לעסקה. ברצוני לציין שמזה שנים רבות אני מצליחה להימנע מלבצע עסקאות טלפוניות כגון אלו בשל התנסות כושלת אחת שביצעתי לפני שנים רבות – הפעם נפלתי בפח בגלל "מתנה" שהובטחה לי בחגיגיות. בתאריך 30.8.2015 הגיע המשלוח עם שליח. פתחתי את הקופסא ובתוכה שתי אריזות בצרוף החשבונית. המתנה שקיבלתי היתה מקציף ידני מסוג288 : LUXOR שעלותו: 79 ש"ח (בשיחת הטלפון הראשונה נאמר לי שעלות המתנה: 300 ש"ח). אריזה שניה ובתוכה שני סירים קטנים ושתי מחבתות קטנות מסוג פשוט מאוד. ברצוני להדגיש כי בשיחת הטלפון עם נציגת "ביג סייל" נאמר לי שאני רוכשת סט סירים, בשום אופן לא נאמר שאני שהרכישה כוללת מחבתות. כשנוכחתי בתרמית, התקשרתי מייד לחברת "ביג סייל" על מנת להתלונן על המוצרים שקיבלתי ועל כך שלא תאמו את שסוכם עימי וכן לבטל את העסקה. ענתה לי גברת בשם רעות (מאז הייתי רק איתה בקשר טלפוני בנושא זה) ואמרה לי ששיחות הטלפון בחברה מוקלטות, שהיא תבדוק את השיחה המוקלטת ותחזור אלי – היא לא התקשרה אלי. למחרת התקשרתי לחברה. נאמר לי בין השאר שהמערבל הידני שקיבלתי הוא אכן המוצר שהובטח לי ושאם אני מבקשת לבטל את העסקה, אחוייב בסך של 5% מסך העסקה וב-100 ש"ח נוספים עבור השליח וזאת למרות שחוייבתי עבור המשלוח בסך של 60 ש"ח. לאחר שכנוע מייגע מצידי, הצלחתי לבטל את החיוב בסך 100 ש"ח. מכאן נותר לי נושא ביטול החיוב בגין העסקה. להלן השתלשלות הסיפור. 1. מכיוון שהחברה נמצאת בראשון לציון, ביקשתי להגיע לחברה על מנת להחזיר את החבילה. נאמר לי שאין לי אפשרות להחזיר את המוצר ישירות למחסן החברה ושאני יכולה לשלוח את החבילה חזרה בדואר רשום. במקביל ניסתה רעות לשכנע אותי להגיע למחסני החברה ולבחור מוצר אחר בסך 600 ש"ח – סרבתי להצעה זו. 2. שלחתי את החבילה חזרה ל"ביג סייל" ב-3.9 בדואר רשום. 3. לאחר כשבוע וחצי התקשרתי לרעות על מנת לברר האם החבילה הגיעה ליעדה. היא בדקה עם המחסן ואמרה לי שהחבילה לא הגיעה. 4. התקשרתי לרשות הדואר. נאמר לי שהודעה שניה נשלחה לחברה אך לא הגיעו על מנת לקחת את החבילה ושאם לא יגיעו לקחת אותה בזמן, החבילה תוחזר אלי. 5. התקשרתי לרעות על מנת לידע אותה שהחבילה מחכה בדואר ויש לאסוף אותה. היא ביקשה שאמתין ובשיחת טלפון מקבילה שאותה שמעתי, אמרה למחסנאי שיש חבילה בדואר וצריך לגשת לאסוף אותה. למחרת התקשרתי על מנת לבדוק האם החבילה נאספה – החבילה הייתה עדין בדואר, שוב ביקשתי שיגשו לדואר על מנת לאסוף אותה. בתאריך 21.9.2105 נאספה החבילה מהדואר. 6. ביקשתי מרעות לזכות אותי בהתאם. היא אמרה שתטפל בעניין ותחזור אלי – היא לא התקשרה חזרה אלי. 7. התקשרתי שוב על מנת לבדוק האם עניין הזיכוי טופל – נאמר לי על ידי רעות שמסמך הבקשה לזיכוי בתוך החברה לא הגיע ליעדו ושהיא תטפל בעניין. 8. התקשרתי שוב לרעות . נאמר לי שהעניין טופל ושתוך 14 יום אראה את הזיכוי הראשון בחשבון האשראי שלי – ההחזר לא בוצע. 9. בתאריך 1.11 התקשרתי ל"ביג סייל" לברר לגבי הזיכוי. שלא כרגיל, ענתה לי גברת ששאלה אותי לפשר פנייתי. היא הזדהתה כמנהלת בכירה בחברה ובבדיקה שעשתה במקביל היא הודיעה בנחרצות רבה שאני לא זכאית לזיכוי כי החבילה הוחזרה לחברה באיחור. השבתי לה שהזיכוי אושר לי ע"י רעות וביקשתי לדעת האם רעות שיקרה לי באומרה שאקבל זיכוי עבור ההחזרה. ה"מנהלת הבכירה" השתתקה לרגע ואמרה: "רעות תחזור אליך". רעות לא חזרה לי. התקשרתי לאחר כחצי שעה שוב והפעם ענתה לי רעות – סיפרתי לה את תוכן השיחה הקודמת. היא אמרה שענתה לי בשיחה הקודמת מנהלת החשבונות בחברה. ביקשתי שתבדוק את עניין הזיכוי. רעות ביקשה שאשלח לה בפקס את אישור הדואר עבור המשלוח. 10. האישור מהדואר נשלח לחברת "ביג סייל". התקשרתי לרעות על מנת לוודא שהאישור התקבל וביקשתי שתעזור לי לקדם את העניין
שלום,
אתה מוזמן לפנות למשרדינו לקבלת ייעוץ.
בברכה,
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר