שלום, קניתי תכשיר רפואי דרך ספק שנמצא בהסדר עם הביטוח המשלים של קופת החולים שלי. אחרי שקניתי את התכשיר הסתבר לי שהפרסום שגרם לי לקנות את התכשיר היה שגוי והטעה אותי. ברצוני לדעת האם לקופת חולים יש אחריות או רק לספק? נקודה חשובה היא שהתכשיר פורסם גם על ידי קופת חולים אולם על גבי הפרסום הקופה הקפידה לציין שאין לקופה אחריות על המוצר אלא לספק בלבד. אני לא יודע לאיזה פורום השאלה שלי שייכת, במידה שלא לכאן,אשמח אם תפנו אותי לאן שצריך. תודה רבה
שלום,
לביצוע עסקה עם הספק, התבססת על רצון משותף לביצוע העסקה, אם מתברר כי הספק הטעה אותך, הרי שלא נוצר מפגש רצונות אמיתי ואז קמה לך זכות לביטול העסקה. כדי לבטל את העיסקה את יכולה לשלוח אל העסק מכתב ביטול , עדיף בדואר רשום, תוך שבועיים מהיום בו ביצעת את העיסקה (או מהיום בו קיבלת את המוצר, לפי המאוחר), בו תצייני את ההטעיה. במקרים מיוחדים יכול בית המשפט לתת תוקף לביטול גם אם נעשה מאוחר יותר.
חשוב שיהיה באפשרותך להוכיח את ההטעיה ואת ביצוע הביטול. כמו כן חשוב צריך לטפל בעניין התשלום- אם מסרת שיק דחוי לפקודתו הספק בלבד, חשוב לבדוק אם ניתן לבטל את השיק. אם כבר בוצע תשלום, במזומן או בכרטיס אשראי, יהיה צורך לתבוע את הכסף בחזרה.
אם לא ניתן להחזיר המוצר ו/או ונגרם נזק, אזי ניתן לשקול הגשת תביעה.
מהעובדות שאת מציינת, אני סבור כי אין מקום לתלונה ו/או תביעה כלשהי כנגד קופ"ח במקרה דנן.
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר