יש לי עסק להשכרת ציוד לטיולים. לאחרונה אשתי יצאה לחופשת לידה והיא מנהלת את העסק. מדברת עם הלקוחות וקובעת איתם. היא לא מוגדרת כעובדת שלי מן המניין (אין לי עובדים חוץ ממני ומאחי). האם אני צריך להתחיל לדווח עליה והאם זה משמעותי מבחינת הזכאות שלה לזכויות שונות בתור עובדת בחופשת לידה. כמו כן, קראנו בחוק שאסור לעבוד בזמן חופשת לידה ומעסיק שמעסיק עובדת בחופשת לידה עובר עבירה פלילית.
אם היא עובדת עבור העסק, דווח עליה כעובדת (התייעץ בעניין עם רוה"ח שלך). בחופשת לידה אסור לעובדת לעבוד, אם תתפס עובדת תפסיד את דמי הלידה וכפי שאמרו לך גם אתה עובר עבירה.
שאלו את מנהל/ת הפורום:
לוסקי יסעור מור עורכת דין ומגשרת
053-6260654
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
ראשית יש לבחון מה הוותק של העובדת אצל המעסיק, ככל ועובדת פחות מ6 חודשים אצל המעסיק, ניתן לפטרה כשם שניתן לפטר כל עובד (לרבות שימוע כמובן) והכל בתנאי שסיבת הפיטורים אינה קשורה להריון. במידה והעובדת מו...
המשך תשובה