שלום רב, אני ובעלי עברנו בשנה האחרונה לדירה חדשה ובאחרונה נכנסנו לועד הבית והתחלנו לנסות לעשות סדר במתרחש. אחד מהדברים שבהם נתקלנו הוא חוסר הסכם מסודר עם המנקה של הבניין. מבירור איתה ועם הדיירים הותיקים נראה שהיא מנקה את הבניין משנת 2002 (החודש המדויק לא זכור). מעולם לא שילמו עליה ביטוח לאומי. את המשכורת היא מקבלת במזומן בתחילת כל חודש, ודמי הבראה וחופשה נתנו לה לפי מדד לא ידוע ב1/8 בכל שנה. היא עובדת סה"כ 5 שעות שבועיות. בנוסף לכך, העבודה אצלנו היא לא עבודתה העיקרית, היא עובדת בחצי משרה בעבודה מסודרת. יש לציין שהיא טוענת שועדי הבית הקודמים שילמו לה הכל כפי שצריך ואין לה דרישות או טענות. אבל מבירור, לא ממש ברור כמה שילמו לה ולפי מה. השאלה היא כזאת - כיצד ניתן לסדר את העניינים כך שהעובדת עצמה תקבל את כל זכויותיה ומצד שני שועד הבית יהיה מוגן מתביעות עתידיות. בנוסף, משיתות באינטרנט הבנתי שעלינו לשלם לה בערך 320 ש"ח דמי הבראה, אך לא מצאתי מידע לגבי דמי חופשה - האם בכלל מגיע לה ואם כן, כמה? תודה מראש
על מנת להשיב על שאלותיכם ולהסדיר את העניין, אני ממליצה לכם לבוא לייעוץ משפטי מסודר. לא ניתן להשיב על השאלות, לפני בדיקה יסודית ומעמיקה
שאלו את מנהל/ת הפורום:
לוסקי יסעור מור עורכת דין ומגשרת
053-6260654
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
בכל מקרה של סיום העסקה, גם במקרה בו דובר על חוזה לתקופה קצובה, לפני סיום העסקה- פיטורים, יש לערוך לעובד/ת שימוע כדין. לאחר השימוע, במידה והוחלט על סיום העסקה יש לתת לעובד/ת הודעה מוקדמת לפיטורים- ...
המשך תשובה