שלום, העסקתי מזכירה לפי שעות ובשל טעות עם רואי החשבון, לא הפרשתי לה פנסיה ופיצויים. כעת המזכירה סיימה את עבודתה ואני כמובן רוצה להסדיר את התשלום. הוסכם בינינו שאשלם לה גם פיצויי פיטורין. שאלתי היא אם אני צריכה לשלם לה גם את רכיב הפיצויים וגם פיצויי פיטורין? דבר שני, האם אני זו שצריכה לשלם לה את הרכיב שהוא על חשבון העובד? אם לא ניכיתי משכרה את הרכיב שהוא על חשבון העובד, האם אני יכולה לקזז לה את זה מפיצויי הפיטורין או שאי אפשר? תודה רבה רבה
פיצויי הפיטורין הם לא בנוסף לחלק של הפיצויים שהופרשו לקרן.
מדברייך ברור כי לא ביטחתם את העובדת במידה ולא ניתן לפתוח לעובדת קרן פנסיה אזי צריך לשלם לה את החלק של המעסיק ואת פיצויי הפיטורין בהתאם להסכמתכם במידה ואתם כן פותחים ךה קרן פנסיה אזי היא צריכה לשלם את חלקה הנכוי מפיצויי הפיטורין הוא רק בהסכמתה החתומה (לקרן מועברים תגמולי מעסיק תגמולי עוב וע"ח פיצויים ) מהשלמת הפיצויים את רשאים לנכות בהסכמתה .
שאלו את מנהל/ת הפורום:
לוסקי יסעור מור עורכת דין ומגשרת
053-6260654
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
על מנת לבחון האם ניתן לקזז לעובדת בשכר יש לבחון את הסכם ההעסקה עליו חתומה העובדת. באופן עקרוני אסור לנכות משכר העובד סוג זה של תשלומים, אלא אם יש הסכם בכתב בנוגע לכך. בסיום העסקה ניתן לקזז כל חוב שיש ...
המשך תשובה