שלום. עובדת התחילה לעבוד אצלי,כעובדת מחברת כוח אדם למספר חודשים. והפסיקה. אחרי כ-3.5 חודשים, חידשה עבודתה והפעם כעובדת ישירה בשכר חודשי למשך 11 חודשים, ונאלצה לפרוש עקב שמירת הריון , וילדה לאחר 4.5 חודשים. כעת לאחר 4 חודשי חופשת לידה , שלחה לי הודעהת התפטרות. רוצה לציין כי כנדרש בחוק לאחר 6 חודשי עבודה, הוצאה פוליסת ביטוח מנהלים על שמה, והעברתי התשלומים רק עד שיצאה לשמירת ההריון, וגם היא לא שמרה על זכויותיה בפוליסה, בתקופה הזו. דבר נוסף , במשך כל תקופת עבודתה נעדרה רבות, ורק בכמחצית המשכורות התקרבה למלוא השכר. מאחר והעניין מורכב, אינני יודע איך בדיוק צריך לפעול כדי שכמעסיק שומר חוק, אדע מה נדרש ממני,ומה הן זכויותיהבמקה כזה? בתודה מראש צביקה.
שלום לך, העניין שאתה שואל, סבוך מדי כדי להשיב בפורום. עלי לקבל ממך יותר נתונים וגם אז עליך לקבל ייעוץ משפטי כולל. בעקרון בתקופת שמירת הריון וחופשת לידה יש להמשיך להפריש הפרשות לגמל, איך ומתי מפורט בתקנות עבודת נשים (מועדים וכללים לתשלומים לקופת גמל), תשס"ח-2008*. היא זכאית לפיצויי פיטורים גם עבור תקופת עבודתה הראשונה משום שלא היתה הפסקה של 6 חודשים בין שתי תקופות עבודתה, חישוב הפיצויים הינו עד תום חופשת הלידה, אם היא התפטרה, מגיע לה גם דמי הבראה בגין תקופות אלה
שאלו את מנהל/ת הפורום:
לוסקי יסעור מור עורכת דין ומגשרת
053-6260654
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
ככל ומדובר בהעסקה ישירה של העובדים, ולא באמצעות חברת ניקיון, הרי שצו ההרחבה חל. בנוסף, שים לב שייתכן ויש צורך ברישיון קבלן שירות. בהצלחה ...
המשך תשובה