העסקתי עוזרת בית למשך כחודש וחצי, אז הפסקתי את עבודתה (משיקולים כלכליים ואי שביעות רצון ממנה) לאחר שאשתי לחצה עלי להכניס עוזרת ולא מצאתי, שבתי והעסקתי אותה לאחר כחודש וחצי שלא היה בינינו קשר. לאחר שעבדה בתקופה החדשה 9 ח, החלה לסרב לעשות עבודות בית קלות כגון החלפת מצעים ללא כל סיבה הגיונית (סיבות פסיכולוגיות שחשה מקופחת) וכן הולכת באופן קבוע כחצי שעה לפני הזמן. הזהרתי אותה שאיני יכול להשלים עם דברים אלה ומשלא שינתה את דרכיה, הודעתי לה על הפסקת עבודתה. הגברת טוענת שמגיע לה פיצויי פיטורין שכן היא גורסת שרצף הזכויות שלה נשמר מהיום הראשון שבו הועסקה ואז לטענתה עבדה שנה ועשרה ימים. אדגיש שעבדה בתקופה זו 9.5 ח' וגם אם כוללים את התקופה שעבדה קודם לכן, הזמנים אינם מגיעים לכדי 11 ח'. היא אף מאיימת בתביעה. אודה לדעתך
אם התקופה יחד עם התקופה הקודמת לא מגיעה ל-11 חודש, אזי לא מגיע לה פיצויי פיטורים, גם אם עבדה מעל ל-11 חודשים ופחות משנה ותוכל להוכיח שפטרת אותה כי התרשלה ולא כדי להתחמק מתשלום פיצויים, לא יחייבו אותך בתשלום פיצויי פיטורים.
שאלו את מנהל/ת הפורום:
לוסקי יסעור מור עורכת דין ומגשרת
053-6260654
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
יש לבחון את הסכם ההתקשרות ואת התייחסותו לנושא. באופן עקרוני עסק אינו נחשב צרכן לצורך חוק הגנת הצרכן ו/או תקנות הגנת הצרכן ביטול עסקה. ישנם מקרים חריגים בהם בית המשפט הכיר כי עסק הינו צרכן לצורך ביט...
המשך תשובה