שלום רב, אני ואשתי הקמנו חברה קטנה ושנינו עובדים בה. אשתי מטפלת בכל עניין של הניהול משרד. כעת היא בהריון ועוד חודשים בע"ה אמורה ללדת. האם בתור מעסיק אני אמור לדווח עליה על מנת שתקבל את הזכויות שלה? או שיש דרך אחרת לדרוש את הזכויות שלה בחופשת לידה?
אם אשתך היא "עובדת" החברה ומקבלת תלושי שכר, עליך לנהוג בה כמו עם כל עובדת שכירה.וודאי שעליך לדווח על עבודתה. אך הואיל והיא אשתך, אני מייעצת לכם, לשמור הוכחות כתובות (מסמכים שכתבה, שחתמה התכתבויות עם לקוחות ועם אחרים הקשורות בעבודה וכיוצ"ב) כי לאחר שתלד המוסד לביטוח לאומי יבדוק ויחקור אם אכן היא היתה "עובדת". רצוי אפילו לנהל פנקס נוכחות, חופשות, ומחלה ). אם אשתך בעלת שליטה ולא עובדת, הפנה את שאלותיך לפורום של הביטוח הלאומי.
שאלו את מנהל/ת הפורום:
לוסקי יסעור מור עורכת דין ומגשרת
053-6260654
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
יש לבחון את הסכם ההתקשרות ואת התייחסותו לנושא. באופן עקרוני עסק אינו נחשב צרכן לצורך חוק הגנת הצרכן ו/או תקנות הגנת הצרכן ביטול עסקה. ישנם מקרים חריגים בהם בית המשפט הכיר כי עסק הינו צרכן לצורך ביט...
המשך תשובה