הנדון: נזק לצנרת בדירה 3 היננו דיירים בבניין 8 קומות עם ועד בית משותף, בקומה הראשונה. בקומת הקרקע, קיים מקלט. בשל בעיה של נזילת מים למקלט והצפה, נעשתה החלפת צנרת במקלט. הועיל ולמרות החלפת הצנרת המשיכה נזילת המים לתוך המקלט, החל ועד הבית לעשות בדיקה של ארון המים החיצוני בכל קומה ע"י אינסטלאטורים. בבדיקת ולפי הערכתם קיימם נזילה בקומה הראשונה. תחילה חשבו של הנזילה של דיירים מדירה 2, וכעת הם סבורים כי הנזילה נמצאת בדירתנו דירה 3. במשך מס' ימים פנו אלינו חבריי ועד הבית בבקשה חוזרת ונשנת לזמן אינסטלאטור לביתנו בטענה כי קיימת בעיה בצנרת-פיצוץ. אציין כי הועד בשבוע האחרון נוקש על דלתנו יום-יום ואף לעיתים מס' פעמים ביום. לדבריי חבריי הועד לפי בדיקת 2 אינסטלאטורים של השעון בארון החיצוני של הדירה אובחן פיצוץ של צנרת בדירתנו. נענו לבקשת הועד וזימנו אינסטלאטור מטעם הביטוח. האינסטלאטור מצא כי אין בעיית צנרת בביתנו, עבור שירותו נאלצו לשלם 50 ₪. על אף בדיקת האינסטלאטור חבריי הועד חזרו וטענו כי קיימת בעיית צנרת ביתנו, וכי יש לעשות בדיקה מקיפה ולהוציא לבנים מהרצפה ולבדוק שוב. לדבריהם בשל מוצאנו האתיופי האינסטלאטורים לבטח ניצלו את בורותינו, בכדי לעשות בדיקה חפיפניקית. בלשונם "אמרו בגלל שאתם אתיופים תאם לא מבינים כלום. אז סתם לא בדקו. ככה זה ביטוח משלמים משלמים והם לא רוצים להוציא כסף". חבריי הועד הוסיפו ואמרו כי זה מקרה דחוף שיש לטפלו במידי, אחרת תהיה סגירה של ברז המים לביתנו. משלא נותרו לנו ברירה ובקשות הועד חזרו ונשינו, נאלצנו לזמן אינסטלאטור בפעם השנייה לביתנו. אציין כי לא היה מדובר באותו האינסטלטור. בבדיקת האינסטלאטור השנייה בתאריך 27.06.2012 הייתה נוכחת חברת ועד הבית (טובה). בבדיקה ראשונית אותו אינסטלאטור טען כי לא קיימת בעיה עם הצנרת. חברת ועד הבית הטיחה בו בדברים ואמרה כי הוא עצלן שאינו מוכן לעבוד וממהר לחברתו בבית, מכיוון שהיה בשיחה טלפונית באותה העת. בנוסף האינסטלאטור דיבר טלפונית עם ועד בית נוסף שצעק והתריע כי קיימת בעיה וודאית עם הצנרת וכי יש להוציא לבנים ולבדוק. לדבריי האינסטלאטור אין צורך בפתיחת הלבנים לשם איבחון בעיית הצנרת ופתיחת הלבנים, תוביל חיוב שלא לצורך את הדיירים. בשל הלחץ שהופעל עלינו בטענה " כי קיימת בעיה ודאית בצנרת בביתנו" הוחלט להוציא מס' לבנים לבדיקת הצנרת. בשל התעקשותם של הועד הוחלט להוציא לבנים באזור שלדעתם עובר צנרת הבית, על אף שהאינסטלאטור קבע כי הוא מכיר את בניית הבתים הזו וצנרת מים לא עוברת בשטח זה. מיותר לציין כי לא נימצא צנרת באזור המבוקש. לבקשת הועד נפתחו עוד כמה לבנים במוקד נוסף ששם עוברת הצנרת, בכדי לבדוק קיימות או אי-קיימות בעיית הצנרת. אף בבדיקה זו לא הוכח כי קיימת בעיית צנרת, עבור בדיקה זו שילמנו 100 ₪. לדעת האינסטלאטור, הבעיה הינה חיצונית בברז בארון המים בכניסה לביתנו ויש לטפל תחילה בבעיה זו, ואם לאחר 24 שעות עדיין קיימת נזילה, לפנות שוב לביטוח לזמן אינסטלאטור נוסף. באותה העת נמסר לנו מחברת הועד (טובה) כי היא תדאג לכך שלמחרת בבוקר בין 8:00 ל-9:00 ידאגו ללבנים וריצוף הרצפה בביתנו ע"י האינסטלאטורים שלהם שבאים לבדיקה חוזרת. כרגע בסלון ביתנו ובכניסה ליד הדלת. ישנם מס ' בלטות חסרות, חולות ולבנים שבורות. הועד לא קיים את ההבטחתו, כאמור לריצוף הבלטות החסרות. פרט לעבודה שזה מסכן שהותינו בבית, וזהו בית עם ילדים קטנים. בל נישכח את העובדה כי הוצאנו משאבים כספיים. 150 ₪ על אינסטלאטור ועוד קניית לבנים וריצוף שטרם טופל. היום בתאריך 29.06.2012 נקשו על סף דלתנו שניים מדיירי הבניין. הדיירים פנו אילנו באותה טענה כי קיימת בעיית אינסטלציה בביתנו וכי יש לזמן אינסטלאטור באופן דחוף לתקנו. משהוסבר להם כי הוזמנו שני אנשיי מקצוע לבדוק את הבית ולא קיימת בעיה, נדמה היה כי המידע נפל על אוזניים ערלות, הם פשוט לא היו מעוניינים לשמוע ורק להשמיע. במהלך הויכוח הסוער שבו איש מדייר הבית לא ניסה להאזין לדיברנו ורק להטיח. הם נכנסו לתוך ביתנו עשו סיור בבית ואבחנו כי הבית זקוק לאינסטלציה וכל האינסטלציה בבית "דפוקה" וכך האינסטלאטורים שזימנו. האישה סיפה כי הדייר הינו בעל ההשכלה גבוהה ואף היא ולכן הם יודעם על מה מדובר. בתגובה נענתי כי אין זה אומר כי השכלה גבוהה מקנה לך ידע באינסטלציה וגם אני בעלת השכלה גבוהה (אחות מוסמכת עם תואר מאוניברסיטת תל-אביב), תגבותה הייתה "אויי.. באמת". משהתפלאתי לתגובתה ואמרתי " קשה לך להאמין שלאתיופים יש השכלה גבוה", היא הגיבה בזלזול וסובבה גבה בכדי לא לשמוע. מיותר לציין כי במהלך שהותם הם פנו אילנו בזלזול והשתמשו במילים כמו "שתקי" ו-"סתמו את הפה" וכדו'. התחושה היא שהחבל כרוח סביב צווארנו והוא רק מתהדק ומתהדק.
שאלו את מנהל/ת הפורום:
עו"ד עודד פרץ
053-9429004
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
מומחה בתחום אקוסטיקה. בנוסף פנו להפגש עם עו"ד שינפיק מכתב אזהרה לפני תביעה. בכל שאלה אחרת ניתן טלפונית ...
המשך תשובה