שלום רב, שמי מיכאל, אני מנהל עסק קטן (שותפות) בתחום הבניית אתרים והעיצוב הגרפי. להלן המקרה: סיימתי עבודה על פרוייקט בניית אתר אינטרנט ונכון לכרגע הלקוח מבקש שאני אוריד את המחיר עליו סוכמנו כי לא עמדתי בתנאים של עמידה בזמן לסיום הפרוייקט. הוא בעצמו הודה שגם הוא לא עמד בתנאים שלו, אשר זה השפיע על העבודה שלי ואולי גם על העיכוב מצידי. עכשיו שהסתיים הפרוייקט ביקשתי ממנו להשלים את התשלום השני של העסקה (הלקוח ביצע תשלום רק של תשלום ראשון) והוא מצדו מבקש הנחה משמעותית בעקבות אי העמידה בזמנים. הסכמתי לקזז מההצעת מחיר את הסכום אשר דרשתי על כך שהפרוייקט היה דחוף אך עדיין הלקוח לא מרוצה ומבקש שאקזז עוד. איך אני יכול להגן על עצמי עכשיו שהעבודה שבצעתי לא נעשתה לחינם? האם אני יכול להגיד ללקוח שמבחינתי זה הגבול התחתון שאני יכול לרדת אליו מבחינת סכום העסקה ושאם הוא לא ישלים את התשלום אצטרך לפעול בדרך משפטית? אשמח לשתף איתכם את התנאים שסוכמו בנינו כפי שנכתבו בהצעת המחיר (במידה ויש בהם צורך לטובת הבנת המקרה לעומקו). תודה רבה, ממתין בקוצר רוח לתשובתכם.
שלום רב מיכאל
העסקה שאתה מדבר עליה היא עסקה מסחרית לכל דבר ואיננה נוגעת ליחסי עובד ומעביד; פורום זה עוסק בהסכמי עבודה ובשאלות שמתעוררות כתוצאה מהסכמי עבודה.
רק כדי להגיש עזרה אומר, כי בכל מקרה ברור שאם הלקוח לא משלם אתה יכול לפעול בדרך משפטית- אם תגיד לו ואם לא - ואני ממליצה לך לתעד את הדברים לכל מקרה.
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר