שלום רב לעורכי הדין המכובדים. אני חסר דת ואשתי לשעבר הייתה גם חסרת דת. לאחרונה היא התחילה להתחזק ביהדות, התגיירה ועברה לגור במושב דתי. יש לנו שני ילדים משותפים. עכשיו היא רוצה לגייר אותם ולהעביר אותם לאורח חיים דתי. אני מתנגד לגיור בכל תוקף. האם בית הדין הרבני יאשר את הגיור למרות התנגדותי?
בית הדין הרבני, הנו ערכאה שיפוטית מוסמכת במדינת ישראל ובנוגע לנושאים הקשורים ביחסי הורים - ילדים, מחילים בבית הדין הרבני את הוראותיו של חוק הכשרות המשפטית והאפוטרופסות תשכ"ב 1962. על פי החוק, שני ההורים הם האפוטרופוסים הטבעיים של ילדיהם המשותפים. ככל שאחד ההורים בוחר לנהוג כלפי הילדים, ללא התחשבות בעמדתו של ההורה האחר באותו עניין, רשאי האחרון לפנות לערכאה השיפוטית הרלוונטית (בית הדין הרבני או בית המשפט), בבקשה כי תיבחן טובת הילד בנסיבות שנוצרו. טובת הילד, הנו העיקרון המנחה את הערכאות השיפוטיות הדנות בסוגיות הנוגעות לקטינים. בדרך כלל, נעזרות הערכאות השיפוטיות בחוות דעת של מומחה ו/או בתסקיר עו"ס לסדרי דין, טרם ההכרעה. זהו כמובן מידע ראשוני בלבד ועליך לפנות לקבלת ייעוץ משפטי מקיף, על מנת להחליט כיצד לפעול. בהצלחה.
שאלו את מנהל/ת הפורום:
עו"ד נירה בן דוד
053-6112872
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
אחמד שלום כעיקרון, ישנו הליך של הסדרי ראייה וזמני שהות. על בית המשפט להחליט בסוגיה וניתן לאכוף אותה. יש יוצאים מהכלל, במקרי אלימות, יכולים לשלול הסדרי ראיה או מלחייב אותך לראות את הילדה במרכז קשר. ...
המשך תשובה