שלום. כשלושה שבועות לאחר שעברנו לדירה חדשה התגלתה בעיית רטיבות. המקור לבעייה אותר וטופל ע"י הקבלן. נשארה בעיית רטיבות בכל חלקי הדירה. הזמנו חברת בדק בית ושלחנו לקבלן את הדוח עם דרישה לתיקון. הקבלן פתח רצפות רבות בביתנו והתגלו מים מתחת לרצפות. מזה יותר מארבעים יום גרנו בדירה עם רצפות מורמות. מעבר לנושא נוחות יש בעיית בטיחות במיוחד כיוון שיש לנו ילדה בת 3 שנופלת לשם כל הזמן. לאחר יותר מארבעים יום בא בפעם הראשונה מהנדס מומחה מטעם הקבלן ובקרוב יחל תהליך ייבו ש בעזרת מכונות. שאלות: 1. כיצד מכמתים מרכיב של עוגמת נפש במקרה הנדון? עוגמת הנפש נובעת גם מההחלטה של הקבלן לפתוח רצפות ולהשאיר אותן פתוחות במשך זמן רב בכדי לחסוך בכסף/ להתייעץ וכדומה. 2. האם נפוצה בתשלום על דיור חלופי? ממתי נוכל לקחת דיור חלופי? 3. לאחר התייעצויות עם אנשי מקצוע בתחום הרטיבות, אנו מרגישים שהקבלן מושך את הזמן ונמנע מטיפול יקר ויסודי. במקום להרים את כל הרצפות ולתת לכל האיזורים להתייבש, הם בחרו למשוך את הזמן כשאנחנו גרים בבית ולמצוא אלטרנטיבה זולה. המהנדס שהביאו סתר את מהנדס בדק הבית שאנחנו הבאנו. כיצד עלינו לנהוג על מנת לוודא שהתקלה מתוקנת כנדרש?
יעל שלום רב,
1. נושא עגמת הנפש נתון להחלטת בית המשפט. יחד עם זאת אתם ראויים לקבל פיצוי כספי מפאת עגמת נפש בסכום של כמה אלפי ש"ח.
2. לא.
3. עליכם להתייעץ עם מהנדס בנין בתום התיקונים.
בברכה,
אברהם שלו, עו"ד
שאלו את מנהל/ת הפורום:
עו"ד רוני אלפסי
053-7101174
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
באופן עקרוני אתם זכאים לקבל דירה תקינה לחלוטין ואם קיים ליקוי הרי שהקבלן מחוייב לטפל בו או לפצותכם בהתאם. אם תרצי להתקדם בנדון, צרי קשר עם משרדנו...
המשך תשובה