שלום וברכה, קנינו דירה לפני 4 שנים בערך, חדר אחורי היה שם כל הזמן נזילות שבאות והולכות, כל פעם הקבלן היה שולח צוות אומרים שעלו על הבעיה, בחורף אחר כך הנזילה הייתה חוזרת, בזמן האחרון הנזילות גברו ברמה שכול התקרה מטפטפת וזה גורם לעוגמת נפש מרובה יש שם ציוד מחשוב בשווי עשרות אלפי שקלים וכול פעם שאני נכנס לחדר מגלה שלולית חדשה במקום אחר בתקרה, אני רודף כבר תקופה אחריי הקבלן יותר נכון המנהל עבודה ושום דבר לא זז, בנוסף השכנה מעליי התקינה דוד חשמל במקום לא מתאים מה שלפי המנהל עבודה זה הגורם לבעיה של הנזילות בקיצור כל אחד זורק את האחריות לשני, השכנה לקבלן, והקבלן לשכנה, רציתי לדעת מה אפשר לעשות עם זה הגיעו מים עד נפש.
שלום רב,
בהתאם להוראות חוק המכר (דירות), האחריות לתיקון ליקויים בדירה שרכשת מקבלן, חלה על הקבלן. לכל ליקוי יש תקופת בדק שונה ועליה יש גם תקופת אחריות של 3 שנים. אך בתוך התקופה – האחריות חלה על הקבלן. ככל שמדובר בליקוי שמתגלה בתקופת הבדק והאחריות – על הקבלן לשאת באחריות ולתקן אותו באופן מקצועי וראוי. ככל שלקבלן יש טענות כלפי צד ג' כזה או אחר, בעניין הגורם לליקוי ו/או כל טענה אחרת, הוא מוזמן להתכבד ולפנות אליו לצורך שיפוי ו/או ככל שיראה לנכון, אולם האחריות לתיקון חלה על הקבלן. לא אחת, בייחוד כאשר מדובר בליקוי מהותי אשר מחייב תיקון מעמיק ויסודי כפי שתיארת במקרה שלך, הקבלן מנסה להתנער מאחריות לתיקון כאשר "מגלגל" את האחריות כלפי גורם שלישי ו/או מבצע תיקונים מינוריים קוסמטיים וכושלים, על מנת "למשוך זמן" כך שיחלפו תקופות הבדק והאחריות המחייבות אותו, ובכל למעשה מותיר את הרוכש ללא פתרון ועם בעיות חמורות ומהותיות. לא מן הנמנע, שהליקוי שתיארת אינו הליקוי היחיד בדירה, וקיימים ליקויים נוספים (גלויים ו/או נסתרים) כיוון שטיב הבנייה אינו נוגע רק בנושא אחד (איטום למשל).
אנו ממליצים לך לחייג למשרדנו בכדי לבחון את כל הפרטים ולקבל ייעוץ משפטי ראשוני.
שאלו את מנהל/ת הפורום:
עו"ד רוני אלפסי
053-7101174
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
כמובן שיש מה לעשות. רכשת חנייה ולא קיבלת חנייה תקינה. זכותך המלאה לעמוד על זכויותיך. לייעוץ נוסף, נא פנה לייעוץ האישי...
המשך תשובה