שלום וברכה. העניין הוא כזה, אני מתגורר בבניין (תמא 38 הוספה) בן 7 קומות בקומה 6 דירה חדשה של הקבלן, הבניין פחות משנה ועדיין בשנת נבדק ובמהלך השנה האחרונה אפשר להגיד כבר מהחודש הראשון שהוא העביר לנו את המעלית חווינו אין ספור תקלות במעלית בבניין החליפו מעל 5 כרטיסים ופיקודי שבת ושאר אין ספור תקלות שפוגעות בממוצע כל חודש תקלה. מדובר בבניין עם מעלית אחת חדשה כאשר כל פעם המעלית מושבתת לשעות רבות וכל הדיירים סובלים מכך. כמו כן הקבלן התחייב לפיקוד שבת כמובן שעובד וכל פעם שאנו מפעילים אותו הוא גורם לבעיות במעלית ומריבות בין הדיירים אנחנו תמיד פונים לחברת המעליות שמגיע ומתקנת אבל זה בלתי נסבל ושערורייתי שאנחנו עם היסטוריה של תקלות ענקית בפחות מ 10 חודשים בבניין 1: מי אחראי במקרה כזה לתקלות האלה? 2: האם זו אחריות החברה שמפעילה ומתקינה את המעליות או שהאחריות היא של הקבלן שמנסה להתנער מאחריות ואומר שזה לא בעיה שלו? 3: בתור דייר שרכש דירה חדשה מהקבלן בבניין ובחוזה כתוב פיקוד שבת כאשר בפועל הפיקוד לא עובד בגלל מלא הבעיות שהוא גורם, האם יש לי עילה של תביעה כלפי הקבלן בשל זה שהוא התחייב ועל דעת זה רכשתי (אני דתי) ללא זה הייתי מסופק אם הייתי קונה ? תודה מראש
הקבלן בדרך כלל מנסה לזרוק אחריות אל חברת המעליות . ברם האחריות בסופו של יום היא של הקבלן .
שאלו את מנהל/ת הפורום:
עו"ד רוני אלפסי
053-7101174
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
שלום רב איתמר, לפי תקנות חוק המכר (דירות) אסור לקבלן לסטות יותר מ-2% משטח כל חדר בדירה. הייתי ממליץ לך לפנות לשמאי לעריכת חוות דעת בגין ירידת ערך לאור אי אפשרות לתיקון ליקוי זה. ולאחר מכן, יש לשקול...
המשך תשובה