שלום, 1. לפני למעלה מ- 4 שנים נכנסתי לדירה חדשה אותה קניתי מיזם. את הדירה בנה קבלן מטעם היזם ועימו עמדתי בקשר בנוגע לליקויי הבניה, ע"פ הוראת היזם. 2. כבר בשנת הבדק ניהלתי תכתובת ערה עם הקבלן בנוגע לליקויי הבניה. בין השאר גיליתי בדירה חבלה במערכת האינסטלציה שגרמה לרטיבות נכרת ונרחבת מתחת לריצוף. בשל כך הבאתי לדירה, באותה שנה, מהנדס שהמציא לי דו"ח בנוגע לליקויים בדירה ולעלות תיקונם. את הדו"ח לא מסרתי לקבלן, אך מסרתי לו את כל רשימת הליקויים שנתגלו והוא הבטיח לתקנם. ליקויים נוספים נתגלו על ידי גם במהלך תקופת האחריות, לאחר שנת הבדק, וגם עליהם דיווחתי לקבלן, עם גילויים. 3. במהלך השנים תיקן הקבלן חלק מהליקויים, אך לפני כשנתיים, לאחר שכבר הבטיח לי בכתב שיתקן גם הרבה ליקויים נוספים, חזר בו מהבטחתו וכתב לי שמבחינתו תוקנו כל הליקויים בדירה, להוציא מספר ליקויים שוליים אותם הוא מוכן לתקן. הליקויים הללו אכן תוקנו על ידו. ברם, למרות פניותי החוזרות אליו, הוא מסרב לתקן את יתרת הליקויים, כולל כאלה שכבר הבטיח בכתב שיתקן. 4. האם ניתן לעשות משהו, בשלב זה, כאמור, למעלה מ-4 שנים לאחר כניסתי לדירה, על מנת לגרום לקבלן לתקן את יתרת הליקויים או לשלם פיצוי עבור תיקונם? 5. בברכת שבוע טוב
רון שלום רב,
כן, ניתן באמצעות הגשת תביעה נגד היזם ונגד הקבלן.
בברכה,
אברהם שלו, עו"ד
שאלו את מנהל/ת הפורום:
עו"ד רוני אלפסי
053-7101174
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
שלום רב, על פניו, נראה שמדובר בתיק קלאסי של ליקויי בנייה ומשרדנו מטפל בתיקים בדיוק מהסוג הזה. אם להתייחס נקודתית למקרה בו הקבלן לא משיב על בקשות לתיקון ליקויים שבאחריותו, זהו בדרך כלל השלב בו רוכשי ...
המשך תשובה