שלום, לפני קצת פחות משנתיים נכנסנו לדירה שנרכשה מקבלן. לפני כשבועיים גילינו סדק במעקה הזכוכית במרפסת (קומה 5!!!). נציגת הקבלן ציינה שמשום שלא הופיע בדוח הבדק אין זו אחריותם. האם כך? האם תקופת הבדק בעניין זה היא שנה (בעוד לסדקים נניח בקירות הרבה יותר). הרי הסדק נוצר רק עכשיו וסביר משום מוצר לא תקין או התקנה לקויה, לא משהו שאנחנו יצרנו (לדעתי גם אם מסתכלים טוב ניתן לראות שהסדק הוא בזכוכית החיצונית למרפסת ולא בפנימית- מדובר בזכוכית כפולה). האין לקבלן או לספק הזכוכית אחריות לכך. אין איזו פסיקה שקבעה בעניין זה תקופת בדק ארוכה משנה. למשל כמו לגבי "ליקוי במוצרי מסגרות ונגרות, לרבות אלומיניום ופלסטיק – שנתיים;". אודה למענה כמו גם לעזרה בעניין האופן בו עלי לנהוג מול הקבלן או ספק הזכוכית. יצוין כי טרם פניתי לספק הזכוכית. תודה!
שלום,
אין דבר כזה תקופת בדק שנה שאחריה כביכול אין אחריות לקבלן.
הקבלן אחראי לפחות 7 שנים ולעיתים יותר.
מומלץ להיוועץ במומחה בתחום הזכוכיות, כגון מכון תקנים, מהנדס וכ'.
עו"ד גנים.
שאלו את מנהל/ת הפורום:
עו"ד רוני אלפסי
053-7101174
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
פרץ שלום רב, במידה ויש הפרש בין המידות של ההסכם ותכנית המכר לבין מה שקיים בפועל, ניתן לתבוע את הקבלן בגין מרכיב ירידת ערך. מסובר בעניין קלאסי שאנו מטפלים ומתמחים בנישה ספציפית זו (ליקויי בנייה ו/או...
המשך תשובה