הבניין בו אני גר ניבנה לפני כ-19 שנים. כבר בשנים הראשונות (לפי עדויות הדיירים הוותיקים) החלו לנשור אבני הפסיפס שמחפים את הקירות החיצוניים של הבניין. נעשתה פניה לקבלן והוא תיקן נקודתית את הבעיה. אלא שהבעיה לא ניפתרה ותהליך נשירת אבני הפסיפס המשיך ואף התגבר. נעשו שוב פניות לקבלן והוא שוב תיקן נקודתית וחוזר חלילה. בפעם האחרונה נעשתה פניה כזו לפני כשנתיים וחצי ובה שוב תיקן הקבלן נקודתית. בעיית הנשירה של החיפוי היא בעיה כללית בכל הבניין ובייחוד בקומה האחרונה. לפני כשנה פניתי בעצמי לקבלן בעניין זה. דיברתי עם מזכירתו והיא הודיעה לי שהקבלן מסרב להמשיך ולתקן את בעיית נשירת הפסיפס ולטענתו הבניין כבר לא באחריותו. לטענתה כשתיקן לפני שנתיים וחצי עשה זאת מרצונו הטוב ולא מכיוון שזו חובתו. השאלה שלי, מה ניתן לעשות? האם אפשר לחייב את הקבלן בתיקון הליקויים? האם אפשר לחייב אותו לבצע החלפה מליאה של החיפוי ולא תיקון נקודתי שלא באמת פותר את הבעיה? אגב, מדובר בבעיה בטיחותית כיוון שלפעמים נושרות חתיכות גדולות של חיפוי. תודה מראש!
שלום,
למרות חלוף הזמן ניתן עדיין למצוא דרך לחייב הקבלן באחריות מלאה לנפילת האריחים.
עו"ד גנים.
שאלו את מנהל/ת הפורום:
עו"ד רוני אלפסי
053-7101174
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
שלום רב, ישנם פרטים חסרים בשאלה. ובכל זאת, אם להתייחס נקודתית למקרה בו בעל מקצוע (ספק) לא משיב על בקשות התיקון/הפיצוי, זהו בדרך כלל השלב בו הרוכשים פונים לייצוג משפטי על מנת לפנות לקבלן באמצעות מכתב...
המשך תשובה