שלום, מזה מס' חודשים יש רטיבות חוזרת בתיקרה של האמבטיה שלי וזאת כתוצאה נזילה מהדירה שמעלי. הדירה מעלי מושכרת, אך התקשרתי לבעלת הדירה שוב ושוב כדי שתתקן את הליקוי, בהתחלה טענה שהמקור מהגג, לאחר מיכן הביאה אינסטלטור מהביטוח שלה שאמר לה במפורש שיש לה שיפוע בריצפה (יש לה מקלחון ולא אמבטיה) הרובה לא מספיק אוטמת וםתח ניקוז המים לא תקין.מכיוון שהביטוח שלה לא מכסה זאת היא שוב ניסתה להתחמק. לאחר זמן מה הביאה עוד איש מקצוע שאמר לה שצריך לרצף מחדש (כפי שהאינסטלטור של הביטוח אמר) אך היא לא מוכנה להוציא כסף על התיקון הזה ובטח ובטח לא לתקן את בנזק אצלי בדירה. כל יום שעובר הנזק אצלי רק גדל. חשבתי לתבוע בתביעות קטנות אך הבנתי שיש בית משפט למקרים אלו? מה עצתך, כי ממנה לא תבוא הישועה. תודה, נתי
נתי שלום רב,
מישור היחסים שבין שכנתך לבין חברת הביטוח שלה לא צריך לענין אותך. שכנתך היא הכתובת לתביעה מבחינתך.
ניתן להגיש תביעה לצו עשה נגד השכנה לבית משפט שלום או למפקח על בתים משותפים. למפקח על בתים משותפים אין סמכות ליתן סעד במקרה של אי קיום צו לתיקון הליקוים ע"י השכנה (צו ביזיון) ובמקרה כזה יהא עליך לפנות לבית משפט שלום לפי פקודת בזיון בית המשפט וזאת לאחר קבלת פסק הדין אצל המפקח על בתים משותפים.
על כן, פניה לבית משפט שלום עדיפה על פני תביעה למפקח על בתים משותפים.
בנוסף, אצל המפקח להבדיל מבית משפט שלום לא ניתן לתבוע עגמת נפש.
יחד עם זאת, ניתן לפנות למפקח מתוך תקוה שהשכנה תקיים את החלטתו ולא יהא צורך בפניה נוספת לבית משפט שלום לפי פקודת בזיון ביהמ"ש.
בברכה,
אברהם שלו, עו"ד
שאלו את מנהל/ת הפורום:
עו"ד רוני אלפסי
053-7101174
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
שלום נתנאל ביתן, אני אתחיל מהסוף בנוגע לקבלן - לאחר 13 שנים, נגמרה האחריות שמספק הקבלן על מוצר זה (אינסטילציה). באשר לשאלה הראשונה והשנייה, חסרים לי פרטים מהותיים מאוד על מנת לתת לך תשובה סבירה פ...
המשך תשובה