שלום, רכשתי דירה מקבלן בשנת 2008, כאשר את המפתח קיבלתי בשנת 2012. בעקבות פיצוץ הדוד שמש(לא הצינורות, לא גוף חימום, אלא המיכל עצמו!)לפני כשבועיים נאלצתי להחליף את הדוד שמש, עלות של 2350 ש"ח. בבדיקה מהירה במשרד הבינוי והשיכון ראיתי שתקופת הבדק על דוד שמש הוא 3 שנים מקבלת המפתח. בנוסף, תקופת האחריות על הדוד היא גם 3 שנים החל מתום תקופת הבדק. כלומר סה"כ 6 שנים. כפי שאמרתי, את המפתח קיבלתי בשנת 2012, כלומר עדיין בטווח של 6 שנים. אין לי הוכחה לכך, אך יתכן והדוד שהורכב הוא פגום, סוג ב' או לא הורכב כראוי, והוא התפוצץ לאחר 4.5 שנים. מניסיון שלי ובירור, דוד שמש אמור להחזיק בין 8-10 שנים. במקרה שלי הוא התפוצץ לאחר 4.5 שנים בשימוש סביר ואף פחות מכך(זוג מבוגר שהתגורר שנתיים, וכרגע בחור לבדו- כשנתיים). אני לא מתכוון לוותר לקבלן בנושא הזה היות ומדובר בסכום כסף גבוה. כמו כן במשך חיים קצר יחסית של הדוד שמש. פניתי לקבלן שהפנה אותי לחברת הדוודים, התלוננתי בפניו וקיבלתי תשובה לקונית "במידה והנך במסגרת האחריות נשמח להחליף לך את המוצר". מהן האלטרנטיבות שלי?
שלום,
אם במסגרת האחריות ומסכימים להחליף אז טוב.
אם עברה תקופת האחריות אתה צריך חוות דעת מומחה שימצא רשלנות בדוד עצמו או בהתקנתו.
עו"ד גנים.
שאלו את מנהל/ת הפורום:
עו"ד רוני אלפסי
053-7101174
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
יש לבחון את סעיפי ההסכם לביצוע עבודות/שיפוץ/בנייה שנחתם בין הצדדים לצורך קביעת אחריותו של הקבלן בגין הנזילות. ככל והוסכם ונחתם כי על הקבלן לבצע עבודות איטום ותיקון הנזילות שהיו קיימות בטרם ביצוע עבודו...
המשך תשובה