לעו"ד שלום רב, הנני רופא שיניים במקצועי. קיבלתי מכתב מעו"ד לפני נקיטת הליכים משפטיים בטענה לכאורה כי התרשלתי בעבודתי בטיפולי כתרים למטופלת. הגברת, שילמה לי מראש סכום כסף וזה לאחר שניתנה לה הנחה משמעותית. ובשיא חוצפתה טוענת כי טיפולי הכתרים לא בוצעו נכון וכי התרשלתי בתפקידי ובעקבות זה, הייתה צריכה ללכת לרופא שיניים אחר "לתיקון" ולטענתה (ללא צירף אסמכתאות) שילמה פי 2. הטיפולים שלה בוצעו לפני שנה, היא מעולם לא פנתה אליי שוב ומעולם לא חזרה בתלונות. וכעת היא דורשת את הסכום ששולם לי ומה ששילמה לרופא השיניים הנוסף. אשמח לחוות דעתך, מה עליי לעשות במקרה שכזה? לתשובתך אודה, ד"ר בוריס.
בוריס שלום,
לפני שאתייחס לשאלתך לגופה אציין כי כדאי קודם כל לבדוק מה מצבך מבחינת ביטוח אחריות מקצועית. מרבית רופאי השיניים בארץ מבוטחים באמצעות סוכנות "מדנס" אשר נוהגת להגדיל את הפרמיה במשך 5 שנים לאחר "מקרה ביטוח" ואף קובעת תקרה של נזק אשר מעבר לו הרופא מועבר לחיתום מיוחד שמשמעותו תשלום פרמיה גבוהה ביותר.
עקב סיבות אלו ואחרות בד"כ רצוי לשקול היטב פניה לביטוח בתביעות קטנות יחסית ורצוי במקרים אלו לנסות ולפתור את הבעיה ישירות מול המטופל ו/או תוך העזרות בייעוץ משפטי פרטי.
לשאלתך גופה- אין ספק שהתנהגותה של המטופלת לוקה בחוסר תום לב שכן לא ניתנה לך ההזדמנות להגיב על "ההאשמות" וגם לא לבדוק את תלונותיה. ככל שהמטופלת אכן החליפה את הכתרים שביצעת, וככל שהיא תגיש תביעה נגדך, הרי שהיא גרמה לך גם נזק משפטי (נזק ראייתי) בכך שלא מתאפשר לך (באמצעות מומחה מתאים) לבדוק את הכתרים ולהגן על עצמך כנגד טענותיה.
בנוסף- אין בד"כ אפשרות לתבוע גם עלות הטיפול המקורי וגם עלות הטיפול המתקן, באשר הדבר מהווה כפל פיצוי המנוגד לעקרונות דיני הנזיקין.
אציע לך להיוועץ בעורך דין המתמחה בתביעות רשלנות רפואית אשר יעריך את מצבך וייעץ לך אילו צעדים לנקוט.
בברכה,
אלון
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר