הגעתי לרופא שיניים דרך קופת חולים. בתחילה נאמר לי שאני צריך לעשות טיפולים בשתי שיניים שיהיו – טיפולי שורש והתאמות כתרים. הכל היה אמור להיות מכוסה על ידי הקופה. עשיתי טיפולי שורש והופניתי לרופא האחר אשר דואג לכתרים. בעודי יושב על הכסא של הרופא, הוא לפתע אומר לי, יש עוד טיפול שצריך לעשות בין השורש להתאמת הכתרים והטיפול הזה לא כלול בביטוח. מדובר ב-650 שקלים לכל שן (סה"כ 1,300 שקלים). המצב שלי הוא כזה, יש לי טיפולי שורש עם סתימות זמניות ואני חייב להחליף לכתרים. עם זאת, לא נאמר לי שום דבר על טיפול נוסף שהקופה לא מכסה. האם אני יכול לתבוע את הרופא הרשלן. אני אציין שעברתי את ה"טיפול הנוסף" באחת השיניים בינתיים וזאת משום שאני רוצה לסיים עם זה ולא להשאיר את הפה עם סתימות זמניות.
שלום רב,
בהתאם לנסיבות עניינך לא נראה שמדובר ברשלנות רפואית כלשהי ובכלל. לא נראה כי קיימת עילה לתביעה בגין שינוי תכנית הטיפול. לטעמי, תוכל לכל היותר להתלונן למחלקת פניות הציבור בקופה על העדר המקצועיות, לכאורה, בקביעת תכנית הטיפול שבגינה הינך נאלץ לשלם כספים נוספים על חשבונך.
בברכה,
עו"ד אילן זריהן
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר