שלום רב. הלכתי לטיפולים אצל רופא שיניים מטעם קופת חולים. התחלתי את הטיפולים ונאמר לי שאני צריך לעבור סתימה, שלושה טיפולי שורש ושלושה כתרים. עשיתי שני טיפולי שורש ועברתי למומחה לכתרים. בעודי יושב על כסא רופא השיניים, הרופא אומר לי, צריך לעשות עוד טיפול ביניים אשר קופת החולים אינה מכסה. כל שן – 700 ₪. לא נאמר לי דבר אודות טיפול שלא מכוסה על ידי הקופה. בסופו של היום, הטיפולים שם הולכים לעלות כמות נכבדת של כסף. לצערי הרב, אני עכשיו נמצא במצב בעיתי. מצד שני, עשו לי כבר שני טיפולי שורש ואני חייב לסיים אותם. מצד שני, אני לא סומך על הרופא שלא יגיד לי בהמשך שיש עוד טיפול. דיברתי עם המזכירה של המרפאה והסברתי לה את הסיפור. היא אמרה בתחילה, "גילינו לאחר טיפול השורש שיש לעשות טיפול ביניים". שאלתי למה לא אמרו לי שיש סיכוי לטיפול ביניים והתחילו להתחמק ממני. בקיצור, אני חושב ש"עבדו" עליי. האם אני יכול לטעון לרשלנות רפואית?
שלום רב,
על מנת להימנע מספקולציות ומהוצאות כספיות נוספות, שייתכן ותהיינה מיותרות, ממליץ לפנות לחוות דעת נוספת בעניינך כדי לבדוק האם קיימת קורלציה עם הטיפול שניתן לך. במידה והינך חושב שעבדו עלייך כהגדרתך, תוכל לפנות בתלונה למחלקת פניות הציבור בקופת החולים ו/או בתלונה להסתדרות רופאי השיניים בעניין הטיפול השגוי, לכאורה, שניתן לך. על פניו, בנסיבות העניין המתואר לא נראה כי קיימת עילה לתביעת רשלנות רפואית.
בברכה,
עו"ד אילן זריהן
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר