בחודש מרץ 2007 פניתי למרפאת שיניים של קופ"ח מכבי בקריות, לצורך טיפול שיגרתי בשן שכאבה מעט, אך הטרידה מאוד. לאחר בדיקת השן ע"י רופאת השיניים וצילום PA כמקובל במקרים אלה, נמסרה "תוכנית טיפול" שאושרה על -ידי. הטיפול השיגרתי שכלל פתיחת שן, אילחוש ומאוחר יותר סתימת 'אמלגם', התקנת מבנה יצוק וכתר זמני, לא הועילו ולא שיפרו את המצב והכאב שנמשך חודשים רבים, בהם נערכו ניסיונות חוזרים ונשנים שכללו מספר מחזורי אנטביוטיקה, צילומים מסוגים שונים, פתיחה כירורגית (לצורך חיפוש סדק נסתר) ועוד. בחודש אוגוסט 2008 (!), לאחר שנואשו, נבדק השן ע"י רופא מומחה שגילה, ודווח בתיק הרפואי שלי, כי סיבת הכאבים נובעת מהתקנת "מבנה רחב מאוד ביחס לשן", דבר הגורם ל"רגישות לניקוש ומשש.." בשל התקנת המבנה הרחב, נאלצה המרפאה לבצע עקירה כירורגית לצורך ביצוע שתל חדש במקום השן (החלקית) והסדוקה שנשארה במקום. לצורך ביצוע השתל, הוצעה לי תוכנית חדשה נוספת בעלות כספית נוספת על המחיר ששלמתי בגין הטיפול הראשוני הכושל (בקיזוז סך המבנה שכבר שולם). אבקש לציין כי הטיפול המתמשך והמיותר כלל כ- 29 ביקורים במרפאה, במשק כשנתיים וחצי ( והטיפול טרם הסתיים). למותר לציין כי התמשכות הטיפול לתקופה ארוכה (מדובר על שן אחת בודדת..) גרם לי לסבל רב, השחתת זמן היעדרות מהעבודה, עריכת ניסיונות לבירור סיבת הכאבים (עד לגילויו), וכן הוצאה כספית מיותרת. ושאלתי היא האם ניתן לקבל החזר מלא בגין הטיפול הכושל, כפי שתואר לעיל, וכיצד עלי לפעול במקרה זה ? תודה מראש למשיבים
בועז שלום, ע"פ תיאורך המפורט את המקרה, נראה כי היתה פה רשלנות של הרופאים באבחון המקור לכאבים. מוכרחה לציין כי יש לך כח סבל רב. כדאי שתפנה לעו"ד אשר יפנה אותך למומחה בתחום רפואת השייניים למתן חוות דעת, ולאחר מכן להגשת תביעה. אשמח לעזור.
עו"ד סיגל רייך - הלל
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר