שלום רב ! טופלתי בקופת חולים מכבי בי-ם התחלתי טיפול שורש וסתמו את החור בסתימה זמנית. ונקבע לי תור להמשך טיפול רק כחודש וחצי מאוחר יותר. לאחר כ-10 ימים נפלה הסתימה והשן נשברה לעומק , כך שגם לא ניתן לעשות עליה כתר ,אלא רק עקירה ושתל. כאשר התלוננתי למנהל הרפואי של המרפאה , הוא אמר לי שמי שרוצה לשלם זול יותר ממרפאה פרטית צריך להבין שיש לחץ בתורים....
אוריאל שלום,
אכן תשובת מנהל המרפאה מרגיזה ומקוממת, מה גם שאין מאחוריה ולא כלום.
שן שעוברת טיפול שורש הינה שן מוחלשת, הן בגלל הגורמים לטיפול השורש (בד"כ עששת) והן בגלל יצירת חלל הגישה לשורש, שהוא חלק מהטיפול.
על אף ששן כזו יכולה להיסדק בכל מקרה, על הרופא לנקוט באמצעים להגן עליה, כגון הכנת כתר זמני קודם לטיפול השורש, או לחילופין השחזת משטח הלעיסה של השן כך שלא תבוא במגע עם השיניים הנגדיות- מגע שעלול לסדוק אותה.
ככל שהרופא לא נקט בפעולות אלה הרי שהוא התרשל וניתן לייחס לו את הנזק שנגרם לך.
אציע לך לבקש לקבל העתק של התיק הרפואי שלך (המרפאה מחויבת על פי חוק לתת לך העתק) ולפנות למרפאה פרטית (כעצת המנהל....) לקבל הצעת מחיר לשיקום השן לאחר עקירתה. מצויד בהצעה זו אציע כי תפנה בכתב למחלקת פניות הציבור ב"כללית סמייל" בתביעה כי עלות הטיפול המשקם תכוסה על ידם.
מרבית הסיכויים כי תקבל פיצוי (ולו חלקי) על הנזקים.
לצערי הרב הגשת תביעה לבית משפט בגין אובדן שן בודדת אינה מעשית עקב היחס בין הפיצוי שאתה עשוי לקבל לעלויות ניהול התביעה.
אלון
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר