שלום רב , אמי המבוגרת עברה טיפול שיניים ארוך בקופ"ח "מכבי" . היא קיבלה הצעת מחיר ראשונית , עליה חתמה ואותה שילמה עד תום . במהלך הטיפול שונתה התוכנית לחלוטין . הוצאה הצעת מחיר חדשה , אותה אמי לא ראתה מעולם וכמובן , שלא חתמה עליה . הפקידה מספרת שהסבירה הכל בעל"פ לאמי , אך מודה שלא החתימה אותה על הצעת המחיר החדשה , או על הטיפולים שנוספו . כעת נדרשת אמי לשלם 9,000 ₪ עבור הטיפול הנוסף . האם דבר זה חוקי ? מה עלינו לעשות בנדון ? אודה לתשובתך .
שלום קרן,
החובה לקבל את הסכמת המטופל לטיפולים (וכמובן- לכל שינוי בהם) מוטלת על הרופא, קודם כל, אשר חייב לספק למטופל את כל המידע הדרוש לו על מנת להחליט, ולהסכים לטיפולים. במידה ומדובר באדם מבוגר, או באדם שהעברית אינה שגורה בפיו, על הרופא לדאוג למתן הסבר בשפתו ובאופן שהמטופל יבין את ההסבר.
מקום בו לא ניתן ההסבר כאמור לעיל, בעצם לא ניתנה הסכמה לטיפול, והמשמעות היא שהמטופל זכאי לפיצוי בגין "פגיעה באוטונומיה" שלו על גופו.
שיעור הפיצוי תלוי כמובן בנסיבות המקרה, ולעיתים הנסיבות הן כאלה שהפיצוי אינו כזה שמצדיק הגשת תביעה משפטית.
על מנת לברר את הנושא לאשורו אציע כי תפנו לעורך דין המתמחה ברשלנות רפואית עם כל העתק התיק הרפואי.
יום טוב,
אלון
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
תודה רבה על התשובה המהירה ! במרפאה לא מסכימים לצלם עבורי את התיק הרפואי . האם הם חייבים לעשות כן ?
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
רופא או מרפאה חייבים להעביר למטופל העתק של התיק הרפואי לפי דרישתו, וזו חובתם על פי דין. זכותם לדרוש תשלום סביר לכיסוי עלויות ההעתקה. במידה והמרפאה עומדת בסירובה אציע כי תפנו לעו"ד המתמחה בתחום, אשר יעביר למרפאה דרישה פורמאלית בעניין.
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר