שלום רב, עבדתי במשך שנתיים כמנהלת הקמה של יחידה במשרד ממשלתי (בהצטיינות ובהוקרה ). מתחילת השנה הנוכחית (2015) הועברה היחידה שבה אני עובדת למשרד ממשלתי אחר, במסגרת החלטת ממשלה, ובכך למעשה נגמר באופן מעשי תפקידי כמנהלת ההקמה של היחידה. עם זאת, מאחר שנבחרתי לתפקיד במכרז ממשלתי לא ניתן לפטר אותי. תפקידי למעשה התרוקן מתוכן, ובמשך מספר חודשים אני "מיובשת", עם עבודות מטה שאינן הולמות את משרתי ויכולותיי ואינן מתיישבות עם המשרה אליה נבחרתי. בנוסף, אני כעת בהריון (שבוע 12). אני סובלת מאוד בעבודה כעת בגלל חוסר מיצוי מקצועי, בלי שום סיבה נראית לעין (יש לי תעודות הצטיינות והערכה מכל גורמי המקצוע והמנהלים סביבי) ומעוניינת להפסיק לעבוד. לרשותי גם 186 ימי מחלה שלא נוצלו. אני שוקלת להתפטר ומעוניינת לדעת מהי הדרך הנכונה לעשות זאת כך שאוכל- (א) לקבל פיצויי פיטורין; (ב) ליהנות מזכותי לחופשת לידה. (ג) להפסיק לעבוד בסביבה הקיימת בהקדם האפשרי. האם יש זכויות נוספות שעלי להיות מודעת אליהן? רווית
א. אם הפיצויים שלך נצברו בקרן פנסיה, סביר להניח שתקבלי אותם בכל מקרה.
ב. הזכות לחופשת לידה תלויה בכמות החודשים שעבדת לפני הלידה. תקבלי 14 שבועות - אם שולמו דמי ביטוח בעד 10 חודשים מתוך 14 החודשים שקדמו ליום הקובע או בעד 15 חודשים מתוך 22 החודשים שקדמו ליום הקובע; תקבלי 7 שבועות - אם שולמו דמי ביטוח בעד 6 חודשים מתוך 14 החודשים שקדמו ליום הקובע.
ג. בהתאם למה שנאמר למעלה - תוכלי להחליט. אני לא הייתי ממליץ לך לעזוב כשאת בהריון.
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר