שלום, אשתי ואני עברנו דירה. אשתי הלכה עם בעלת הדירה החדשה לארנונה בכדי להעביר את החשבון על שמנו ולשלם את ההפרש מהדירה הקודמת. אשתי שלפה את כרטיס האשראי כדי לשלם והפקידה אמרה שיש סירוב. ניסתה להעביר שוב ואמרה שהכרטיס חסום. אשתי ואני נמצאים בבנק הפועלים ומנהלים חשבונות נפרדים היא בדימונה ואני בערד. אנחנו זוג שעובד במשרה מלאה והחשבונות שלנו אמנם במינוס קטן אבל במסגרת והכל בסדר, מעולם לא חזר צ'ק או הלוואה. אשתי התקשרה לברר דרך פועלים בטלפון, הם לא מצאו סיבה לחסימה והשאירו הודעה לסניף דימונה לחזור לאשתי. חזרה הפקידה ושאלה כל מיני שאלות על החשבון, אשתי ענתה והפקידה אמרה שזה נשמע תמוה שחסמו ושהיא מזמינה כרטיס חדש ואולי אפילו תצליח לפטור אותנו מדמי הנפקה. 2 דברים: 1. לאשתי נגרמה עוגמת נפש כי בעלת הדירה החדשה הייתה נוכחת כאשר אשתי קיבלה סירוב בכרטיס וחושבת שאנחנו במצב כספי לא טוב ושאולי לא נעמוד בתשלומי שכר הדירה, מה שלא נכון כאמור. מה גם שאנחנו גרים בערד שזו עיר קטנה ושמועות מתפשטות כמו אש בשדה קוצים ואנשים מאמינים שהסתבכנו כלכלית (אני עובד עם בעלה של הפקידה בארנונה). האם ניתן/צריך לתבוע את הבנק על גרימת עוגמת נפש לפי חוק "איסור לשון הרע"? 2. לבנק הפועלים יש כ-2 מיליון לקוחות, הם יכולים לחסום ללקוחות כרטיס אשראי "בטעות" ולהרוויח הון מדמי הנפקה עקב מספר הלקוחות הרב. האם ניתן/צריך לגשת לתביעה ייצוגית? תודה.
שלום כפיר
יש לבדוק מה מקור הטעות לפני שאוכל להשיב לך. תברר שוב את נסיבות הסירוב, שמא מדובר בטעות אנוש ?
המשך יום נפלא,
קליה ליפקין, עו"ד
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר