שלום, יש לי שאלה לגבי שליחת מייל הזמנה באישור של משתמש קיים, ז"א משתמש רשום מזמין באימייל משתמש אחר חדש שאינו רשום להרשמה ע"י סיפוק כתובת האימייל שלו למערכת. - ואז נשלח מייל עם קישור הרשמה ייחודי. לדוגמא: "המשתמש x הזמין אותך להרשם לשירות Y ונתן לך הרשאות גישה לחשבונו - לחץ כאן כדי להרשם" זהו אינו מייל פרסומי אך הוא מייל עסקי שנשלח ללקוח ללא אישורו כדי שירשם לשירות, כי הוא סופק ממשתמש אחר, המייל הוא התראה, ומספק מידע ותוכן חשוב ללקוח שהוא לרוב ירצה לדעת. אך אני רוצה להמנע לחלוטין מבעיות משפטיות לגבי חוק הספאם בנושא ההזמנות. א. אני מאפשר קישור הסרה להתראות עתידיות. ב. יתכן כי אותו משתמש יקבל מספר התראות כאלו ממשתמשים שונים - אם לא יסיר את עצמו מרשימת התפוצה בלינק של המייל. ג. אני מציין בדיוק איזה משתמש והמייל שלו ששלח את ההזמנה. ד. אני לא מפרסם שום ספאם או פרסומות מלבד התראה על ההזמנה וקישור להרשמה לשירות עצמו. ה. זה קריטי לשירות להתריע למשתמשים חדשים במייל על זה שהם הוזמנו וקיבלו הרשאות ניהול בשירות. שאלות: 1. האם מייל כזה עובר על חוק הספאם מכיוון שלא קיבלתי אישור ממקור ראשון של המשתמש (אלא ממכר שלו)? 2. האם אני יכול להעביר את האחריות המשפטית בעת שליחת ההזמנה למשתמש שסיפק את המייל ההזמנה בדוגמאת "משתמש x אישר והסכים לקחת אחריות משפטית לגבי שליחת מייל זה אליך"- ולציין את שמו של החבר שהזמין אותו. 3. חוק הספאם חל בכלל על הזמנות והתראות למייל למשתמשים חדשים שסופקו על ידי מכרים שלהם באישורם ולא באופן אוטומטי? תודה רבה, איתי
האם מייל כזה עובר על חוק הספאם מכיוון שלא קיבלתי אישור ממקור ראשון של המשתמש (אלא ממכר שלו)? -- לכאורה, כן.
האם אני יכול להעביר את האחריות המשפטית בעת שליחת ההזמנה למשתמש שסיפק את המייל ההזמנה בדוגמאת "משתמש x אישר והסכים לקחת אחריות משפטית לגבי שליחת מייל זה אליך"- ולציין את שמו של החבר שהזמין אותו. לא. אי אפשר להעביר אחריות משפטית.
החוק אוסר על פנית מפרסם בעניין עסקי ללא הסכמת הנמען. אם הנמען הוא בית עסק, מותר לפנות אליו פעם אחת.
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
קודם כל תודה על התשובה,
כמה נושאים לא ברורים לי...
אם ההזמנה היא בצורת יצירת קשר עם הבנאדם להודיע לו שמישהו הוסיף לו הרשאות ניהול לשירות? האם ההזמנה היא בגדר פרסום או התראה?
השירות הוא חברת אכסון אתרים, כל משתמש יכול להרשם (בחינם!), אך יכול לקנות חבילת אכסון בעצמו או רק לנהל חבילה של חבר, משתמש בעל חבילת אכסון ואתר יכול להזמין משתמש אחר לנהל את האתר שלו(מתכנת\מעצב\מנהל\חבר), בצורת הזמנה להרשמה וניהול... לא מדובר במייל פרסומי אלא בהתראה בלבד - וקישור להרשמה מטעמי נוחות וזמינות - מידע חשוב שקיבלת הרשאות ניהול - שעשוי להיות חשוב לך עסקית לדעת עליו.
אך כאשר משתמש מזמין בנאדם שאינו רשום לשירות, "משתמש חדש" בעצם המערכת שולחת לו הזמנה במייל להרשמה ומתריאה שהוא קיבל הרשאות ניהול ממשתמש x .
עדיין מייל זה נחשב פרסומי? מדובר במייל התראה אוטומטי בלבד!.
כי הדבר פוגע במוצר הסופי, תהליך העבודה של המערכת נפגע, אין אפשרות אחרת להוסיף ולהודיע למשתמש לא רשום שהוא קיבל הרשאות ניהול...
כל העולם עובד בצורה הזו באינטרנט מזה עשורים, רק בישראל אני אמור להגיד למשתמש שיודיע בעצמו לבנאדם שהוא קיבל הרשאות ניהול כי אסור לשלוח לו מייל? קצת אבסורד נראה לי חוק הספאם בנושא הזה...
תודה רבה
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
ההתראה שעליה אתה מדבר היא, ככל הנראה, דואר ספאם. שירות הבנוי על דאר ספאם חושף את מי שהפעיל אותו לתביעה. אינני חושב שעובדתית, הקביעה שכלל העולם נוהג כך היא נכונה. משפטית, זה לא פוטר אותך. יהיה עליך להנהיג פרסום חוקי כדי למכור את השירות.
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר