שלום רב! קניתי מחשב נייד מחברה X . המכשיר עבד כחודש ושבק חיים. כמובן שיש אחריות, וניתן לתקן את המכשיר. אך חברת האחריות מוכנה גם לתת לי מכשיר חדש, בתנאי שחברה X תוציא לה אישור חריגה (כלומר שהיא תקבל את המכשיר על אף שעברו 14 יום). נציגים מחברת האחריות טענו כי לא פעם חברה X הוציאה טופס כזה וזו אינה בעיה כלל. כמובן שחברה X מסרבת בתוקף - כי זה נוגד את חוקיה. על כל מקרה, שלחתי מס' מיילים לחברה על מנת שיעזרו לי וכן יצרתי עימם קשר בפייסבוק. לאחר כי פרסמו פרסומת עם המכשיר המדובר- רשמתי בתגובה כי אל לציבור לקנות את המחשב, מפני שבו תקלות רבות (עליהן גם שמעתי מקודם וקראתי עליהן לאחר מכן גם באינטרנט). ובנוסף לא להתעסק גם עם החברה הנ"ל, שאינה מוכנה לעזור ללקוח. לאחר יום ראיתי כי החברה פשוט חסמה אותי בפייסבוק. האם ניתן לתבוע את החברה על כך ? מאיפה הזכות לחסום בן אדם - כשהעמוד הינו ציבורי. אם היו מוחקים את התגובה אין בעיה, אבל חסימת משתמש ציבורי?? אשמח מאוד לתגובתך. תודה !
היות שמדובר בפורום שלו קוראים אחדים, אני מבקש שתבהיר את העובדות:
אינני חושב שהחברה המוכרת חסמה אותך בפייסבוק, אלא שהגישה נגדך תלונה לפייסבוק ופייסבוק החליטה לחסום אותך. הסיבה היא שפייסבוק, כנראה, סוברת שהפוסט שלך מהווה עבירה על חוק איסור לשון הרע והיות שהיא אחראית לפרסום באתריה, היא הסירה אותו, כדי שהיא לא תיתבע.
לעצם העניין, פייסבוק אינו פורום ציבורי אלא פורום פרטי המאפשר לציבור להתבטא בו, בכפוף לכללים של אתיקה ושמירת החוק. הנושא של שיימינג עלה לאחרונה כשפקיד שם קץ לחייו לאחר שהואשם בגזענות בפייסבוק.
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר