שלום רב, שאלתי מורכבת משני סעיפים. הסיפור בקצרה: רכשתי בארה"ב כרטיס SIM לסלולרי, ונתבקשתי להביא כרטיס אשראי לצורך ערבון שלא אחרוג מהשימוש. לצערי חוייבתי בכ-300$ בכרטיס האשראי במעמד הרכישה (למרות שלא חרגתי בשימוש) והצרה הגדולה יותר היא שחתמתי על הקבלה. ברצוני להזהיר לקוחות עתידיים מחנות זו שנראה כי עושה דברים מעין אלו על בסיס קבוע (על פי אתר אינטרנט שבו מצאתי עשרות סיפורי תלונות). השאלה הראשונה, האם יש סכנה בעקבות פרסום סיפור זה בפייסבוק (באנגלית) שאחשף בפני תביעת דיבה? שאלתי השניה היא האם החנות הממוקמת בארה"ב יכולה לתבוע אותי כאזרחית ישראל? תודה מראש על התשובה.
עמית שלום,
סכנה מפנית תביעה תמיד קיימת כי הרי מוגשות גם תביעות לא מוצדקות. מבחינת התוצאה - פרסום נכון עובדתית המהווה ביקורת צרכנית נחשב לפרסום שאינו מהווה לשון הרע גם אם הוא גורם נזק לחברה שפרסמת כנגדה.
לכן קיימים פרסומים רבים מסוג זה מכיוון שהסיכוי שינצחו תביעה כזו כנגד צרכן ביקורתי שואף לאפס.
העובדה שאת אזרחית ישראל אינה מונעת אפשרות לתבוע אותך.
השאלה היא היכן תוגש התביעה (בישראל או בארה"ב) אך חסרים לי פרמטרים כדי להניח בנושא (אינני יודע למשל אם את עדיין נמצאת בארה"ב או חזרת לארץ, האם מדובר בחברה עם סניפים בינלאומיים, האם השימוש בסלולרי היה בארה"ב או במדינות אחרות וכו').
שנה טובה!
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר