מקדם באופן ממומן באדוורדס שווק אופניים. שאלתי: אם במודעה מסויימת בחרתי במילת מפתח שם של חנות אחרת למשל בחיפוש של ישראל ישראלי יגיעו אליי. האם ישראל ישראלי יכול לתבוע אותי שאני מטעה את מי שמחפש אותו??
נושא השימוש בשמות מתחרים בקמפיינים ממומנים הוא נושא מרתק שנמצא בתחילת עיצובו המשפטי ואין לגביו תשובות ברורות.
נכון להיום - יש החלטה לא מחייבת לחלוטין של בית משפט - שאומרת שמותר להשתמש בשם של מתחרה (שם עסקי מוגן בסימן מסחר).
לגבי שם של מתחרה שהוא אדם פרטי - יש פסיקות סותרות של בתי משפט שונים שאינן מחייבות.
הפסיקה בעולם נוטה להתיר את השימוש בשמות המתחרים כל עוד השם נשאר ברמת החיפוש (בינך ובין גוגל) ואינו מופיע בשום צורה במודעה הממומנת או באתר שלך.
אבל, כמו שאמרתי, הנושא עוד פתוח אז כל שימוש צריך להיות מחושב וזהיר, אם אינך רוצה שהתקדים ייקבע על חשבונך.
אתה מוזמן לפנות למשרדי להמשך התייעצות.
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר