שלום, פורסמה על העסק שלי חוות דעת המהווה לשון הרע. אין בה קללות, אבל כולה אוסף של שקרים, שמוציאים באור רע מאוד את העסק שלי ואת השירות שאני נותן. הבעיה היא שהגולש אנונימי. בנוסף, קיבלתי מייל מאותו גולש אנונימי (גם המייל לדבריו אנונימי ונפתח רק כדי לפנות אלי), שאמר שאין לי טעם להתחיל לברר מי הוא, כי הוא גולש מרשת מוצפנת עם IP אלטרנטיבי, ואי אפשר לעלות על עקבותיו. פניתי לאתר בו פורסמה חוות הדעת, והם אמרו שאין שם קללות ושהם לא יכולים לשפוט אם מה שרשום אלה שקרים, או שאני מנסה להתחמק משירות גרוע שהענקתי ללקוח. לכן הם לא מסירים את התגובה, וזה ביני לבינו. בתור עסק קטן עם מעט ביקורות, שקרים כאלה ממש פוגעים בי. מה אני יכול לעשות במצב כזה, שפורסמה עלי חוות דעת שקרית, והגולש הוא אנונימי ואי אפשר לעלות על עקבותיו?
לחלץ פרטי גולש אנונימי מאד קשה ברמה המשפטית (ייתכן והדבר אפשרי מבחינת "חקירה פרטית" ויש לי תחושה שמי שמשוויץ בהגנות שהוא נוקט לא בהכרח נוקט בהם).
עם זאת, חשוב להדגיש שמי שנושא באחריות ללשון הרע הוא גם מי שנותן במה. לכן, אם ניתן להוכיח שהדברים הם שקרים מוחלטים ושאין מקום לפרסומם - האתר עלול לשאת באחריות לכך אם יסרב למחוק את התגובה - וניתן לתבוע אותו.
אבל אני רוצה להדגיש - צריך להיות מדובר בעובדות (למשל - ביום כך וכך קניתי מוצר מקולקל - כשאפשר להראות שבאותו יום לא נרכש המוצר בכלל בחנות) ולא בדעות (למשל - השרות של החנות גרוע - זה עניין של דעה ולא עובדה).
אם אכן מדובר בפרסום עובדות שקריות פוגעניות אתה מוזמן לפנות למשרדי ונסייע לך להביא להסרת הפרסום.
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר