שלום רב, נדב. שמי דור זהר, אני מעצב גרפי ומקדם אתרים כשנתיים וחצי. עבדתי הרבה עם לקוחות, אך הלקוח עליו אני עומד לספר לך לא נחמד במיוחד... ובכן, הכל החל כאשר הוא ביקש ממני לעצב ולקודד לו דף נחיתה לעסק הובלות. ישבתי, עיצבתי וקודדתי (בקידוד בחבר), ולאחר שסיימתי הוא שאל מדוע לא תכנתתי לו דף ״צור קשר״. ובכן, הדבר היה מעט תמוה, מכיוון שהוא לא ציין זאת. מתוך טוב-לב, החלטתי לעזור לו ולדאוג לתכנות. לאחר שיחה עם מספר מתכנתים ולמידה קטנה של התכנות, סיימתי את התכנות, אך עם מעט בעיות (שאותן אני עדיין מנסה לסדר). העניין הוא אחרי כל הסיפור הזה שאותו לקוח מאיים עליי לפתוח תביעה ב-PayPal על אי-קבלת מוצר מוגמר (נ.ב - הוא שילם לי לפני העבודה), מכיוון שלטענתו לא עניתי להודעותיו וניסיתי לברוח מעבודה. שאלתי היא האם מותר לו לעשות זאת? האם אני יכול לצאת ללא שום תמורה לאחר העבודה הקשה שעשיתי? ומה PayPal תגיד על זה? אשמח לייעוץ ולעזרה. תודה רבה ושבוע טוב!
דור שלום,
צר לי על העיכוב במענה.
לגבי העניין עצמו - תביעת pay-pal אינה אוטומטית. לאחר קבלת התביעה פיי-פאל יפנו אליך ויבקשו את גרסתך. ככל שזו תהיה סבירה והוגנת - הם ימנעו מביצוע chargeback.
עם זאת, תביעות מסוג זה מעיקות מבחינה עסקית בשל העמלות שהן גוררות ובשל העובדה כי הישנות תביעות מעין אלו יכולה להוביל לסגירת חשבון הפיי-פאל ועיכוב הכספים שבו.
מומלץ, אם ניתן, להסדיר במשא ומתן ישיר עם הלקוח את הנושא. אם אין הסדר ומוגשת תביעה - להסביר לפיי-פאל את הנסיבות ולקוות שלא יבטלו.
אם בכל זאת יבטלו או יגרמו נזקים גם מאי-ביטול (כמו עמלות גבוהות) ניתן להגיש תביעה בבית המשפט בישראל כנגד הלקוח.
אני עומד לרשותך להמשך טיפול בנושא אם יהיה צורך.
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר