היו הרבה פניות מהדיירת "ל" לגבי סתימה בכיור, נזילה מהמזגן ועוד. שחתמנו חוזה חדש עד 31.8.17 הוספתי סעיף: "תיקונים כמו מזגן וסתימה בכיורים,מקלחת חל על השוכר". ב-4/ 2017 "ל" ניסתה לדבר איתי ולהודיע שיש סתימה בכיור. מכוון שלא הצליחה היא פנתה לבעל מקצוע (לא לאינסטלטור שלי שהיה לה את הטלפון שלו) ושילמה 200 ש"ח, אומנם הוא לא עשה דבר. בסוף דיברה עם בני והוא שלח משהו שתיקן את הסתימה ושילם לו. פעם אחרת היא התלוננה שיש נזילה מהמזגן בסלון אבל היא תקנה. פעם נוספת היא אמרה שהמזגן לא מתקרר. בהתחלת אוגוסט באו לתקין מזגן חדש בחדר שינה. היא דברה עם הטכנאי והוא בדק ואמר שהמזגן לא נקי מבפנים. נתתי לו אישור לנקות ושילמתי. פחות משעה אחרי שיצאנו מהדירה היא התקשרה ואמרה שיש נזילה. הוא חזר ואמר שצריך מזגן חדש. "ל" סיפרה לי שהוא חתך את הצינור שטכנאי אחר שם אז שהיה נזילה. אני לא יודעת עם בגלל זה היה נזילה שוב. ב-30/8/17 חתמנו חוזה חדש ובה סעיף: "במידה ונגרם/יגרם נזק במזגן כתוצאה משימוש לא נכון, המשכיר ישא בעלויות... מאז היא מבקשת שאני אתקן את המזגן (עוד לפני שחתמנו חוזה חדש). אני אמרתי שאם היא תחזיר לי את הכסף שאני שילמתי לטכנאי על ניקוי המזגן, אני אזמין משהו שיבדוק אותו. היא לא הסכימה. בנתיים לפי מה שידוע המגן דולף ולטענתה מקלקל את הרהיטים. עכשיו היא אמרה שתבטל את הצ'ק שכירות הבא. מה אני צריכה לעשות?
לרוב בהסכמי שכירות אין לשוכר זכות קיזוז בקשר לתשלומי השכירות וסביר להניח כי איחור בתשלום דמי שכירות יהווה הפרה יסודית להסכם השכירות וכן עילה להגיש תביעת פינוי. מומלץ לפעול באמצעות עו"ד העוסק בתחום.
בברכה
עו"ד אביב סמוכה
שאלו את מנהל/ת הפורום:
עו"ד אלדד אמת
053-8007579
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
על מנת לענות בצורה עניינית יש לבדוק את ההתייחסות לנושא בהסכם השכירות. כמו כן, יש לבדוק מדוע העלו את דמי הועד ביותר ב-80 ש"ח ( ככל הנראה מתכוונים לבצע שיפור הבית המשותף ולכן העלו את הדמי הועד)- הוצאו...
המשך תשובה