שלום רב, יש לי ביטוח בחברת ביטוח ישיר ולפני יותר מחודש עברתי תאונת דרכים כאשר הצד הפוגע חצה רמזור באור אדום ובמזל עודני בחיים. הנהג הפוגע הודה באשמה ( הדבר מתועד בשתי שיחות שונות) ומסר את פרטיו האישיים רשיונות רכב וביטוח. הודעה מסודרת עם כל הטפסים נמסרה לחברת הביטוח, שמאי מטעמה הגיע וקבע את גובה הנזק ועד כאן הכל רגיל. אך אז התברר שלא הכל רגיל, מאז חברת הביטוח מטרטרת אותנו בטענה שזה "בטיפול" ולא ידוע כמה זמן התהליך ייקח (לא מוכנים להתחייב על זמן, גם לא שנים) ולבנתיים אני נשארתי ללא רכב. האפשרות היחידה לפתרון הבעיה מצד הביטוח היא אם אני אפעיל את הפוליסה, דבר תמוהה מכיוון שהצד השני הודה באשמת הפגיעה. דבר נוסף שחשוב לציין הוא כי הנהג הפוגע הינו גם כן מבוטח בביטוח ישיר . אם כך, שאלתי היא מה עליי לעשות? יותר מחודש שאין מענה לבעיה ואני לא מקבל את הכסף או זמן יעד לקבלתו. תודה מראש, שי
שי שלום,
כאשר המדובר בתביעה של מבוטח ומבטח על חברת הביטוח להשיב תוך 30 ימים ממועד קבלת המסמך האחרון אשר התבקש על ידם.
במקרה שלך מדובר בתביעה של צד ג'.
לכאורה מדובר במקרה הרבה יותר פשוט שכן גם הביטוח שלך וגם הביטוח של צד ג' נרכש אצל אותה חברת ביטוח. יחד עם זאת, במצב זה לחברת הביטוח אין ממני להיפרע (כמובן שמבחינתך זה בכלל לא משנה!).
במצב זה המלצתי כי ככל וחלפו 30 ימים תגיש מיד תביעה נגד הנהג הפוגע וכן נגד חברת הביטוח.
הדבר יגרור מיד התעוררות ותשלם שכן אם לא ישולם הסכום יתווסף אליו גם שכר טרחת עורך דין וכן ריבית הצמדה והוצאות.
בהצלחה,
דורון קמיר
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר