שלום לך. חברת הביטוח התחייבה כשעשיתי את הביטוח לשלם תוך 10 ימים במקרה של אובדן מוחלט(הורדה מהכביש). בפועל, מיד לאחר התאונה, העברתי לחברה את כל המסמכים הנדרשים על ידה, ובמקום לשלם תוך 10 ימים, התחילו למרוח אותי.. לאחר 15 יום, אמרו מאחר וזו תאונה עצמית(ללא מעורבים) הם דורשים ממני להפגש עם חוקר מטעמם. כעסתי למה חיכו כל כך הרבה זמן, הרי ידעו שהתאונה היא עצמית מהיום הראשון....?! ולכן סרבתי לשתף פעולה יותר ולא הייתי מוכן למשוך את הזמן ולהפגש עם החוקר, אלא רק לאחר תשלום תגבולי הביטוח וזאת לאור ההתמהמהות שלהם. לאחר שבוע שלחו לי מכתב דחיה וזאת לטענתם בהתאם לסעיפים 22-23 לחוק חוזה הביטוח. השאלה שלי, האם הם יכולים להתנות את תשלום תקבולי הביטוח בפגישה עם חוקר מטעמם? מה אומרת הפסיקה בעניין? (אשמח לקרוא פסיקה עדכנית אם יש..). כמו כן, יש ברשותי מספר הקלטות שיחה עם סוכני המכירות של ביטוח ישיר הקובעים בלשון שאינה משתמעת לשתי פנים כי במקרה של אובדן גמור .."הכסף אצלך בחשבון הבנק תוך 10 ימים"... האם זה לא חוזה ? האם זה לא מחייב אותם לעמוד בהסכם? הרי רק בגלל התנאים האלה עשיתי את הביטוח (הביטוח נרכש בטלפון) אשמח לתשובתך המפורטת. בברכה מיקי שוהם
מיקי שלום רב,
אכן קיימת חובת שיתוף פעולה של מבוטח עם חברת הביטוח ונציגה לרבות חוקרים, סירוב לשיתוף פעולה מאפשר לחברת הביטוח לדחות את התביעה. עצתי במקרים אלו היא לאפשר חקירה בנוכחות ובמשרדו של עורך דין על פי רוב חברת הביטוח בסופו של דבר לא מבצעת את חקירה.
באשר לשאלתך האם חברת הביטוח נהגה באופן תקין שהמתינה לשלוח חוקר רק לאחר 15 יום זאת בזמן שבפוליסה יש התייבות לתשלום תוך 10 ימים הרי שכלל וקיימת התחייבות כזו חברת הביטוח לא פעלה כדין - אדגיש למען הזהירות כי צריך להראות כי אכן מופיע התחייבות אין זה משנה אם ההתייבות היא טלפונית או בכתב במקרה זה בביטוח ישיר כבר נפסק בעבר כי יש משמעות ותוקף ראייתי לשיחות מוקלטות.
בהצלחה,
דורון קמיר, עו"ד
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר