שלום רב. אני פונה עם שאלה בשמה של אמי, מאחר והיא לא שולטת בשפה העברית. לפני מספר שנים, רכשה אמי פוליסת ביטוח בריאות של פניקס. בשלב מסוים, החליטה שאיננה מעוניינת בפוליסה עוד, וביקשה לבטלה. יצרתי קשר עם פניקס בשמה, ונציגת השרות המנומסת המליצה לי לשלוח דואר אלקטרוני עם מכתב חתום בכתב ידה של אמי וסריקה של תעודת הזהות שלה. הודעת דואר אלקטרוני עם כל המסמכים נשלחה ב - 09.08.2017 (אני יכול להוכיח זאת). למרבה ההפתעה, גילינו שפניקס לא עצרה את החיובים, והמשיכה לחייב את כרטיס האשראי של אמי גם בחודש אוגוסט וגם בחודש ספטמבר. בתחילת שבוע שעבר, יצרתי קשר עם חברת פניקס שוב. שם תענו שמעולם לא קיבלו את המסמכים, והעברתי את אותם המסמכים פעם נוספת לכתובת הדואר האלקטרוני של הנציגה עמה דיברתי. הנציגה אישרה שקיבלה את המסמכים, בדקה אותם ואישרה שהם אכן תקינים והבקשה תטופל. היום, נכנסתי לאתר של פניקס, וראיתי שהפוליסות עדיין פעילות, ואין לי צל של ספק שפניקס מתכוונת להמשיך לחייב את כרטיס האשראי של אמי. כל השיחות עם נציגי השרות מוקלטות, ויש תיעוד לשליחת המסמכים המדוברים. האם יש לאמי עילה לתבוע את פניקס בגין התעלמות מבקשות חוזרות ונשנות לביטול הפוליסות? מרוב ייאוש, אמי ביקשה ליצור קשר עם חברת האשראי ולבטל את ההרשאה לחיוב כרטיס האשראי שלה ע"י פניקס. האם פניקס יכולה לטבוע את אמי בגין חוב פרמיות, במידה ונפעל בדרך זו? תודה רבה, היינריך
הנייריך שלום רב,
עצתי כי תפנה בתלונה למפקחת על הביטוח , ניתן למצוא את הפרטים בגוגל. למפקחת יש סמכות להטיל על חברת ביטוח שפועלת שלא כדין עיצום כספי בסכום של מאות אלפי ש"ח. לתלונה שלך תצרף את כל האסמכתאות וההוכחות שאכן בקשתה לבטל את הפוליסה ואף על פי כן ממשיכים לגבות תשלומים.
בהצלחה, דורון קמיר
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר