לכבוד עו"ד שלום רב אני נוהג ברכב פרטי בן 50 ומחודש נובמבר השתנה הסטטוס ואני כבר לא נחשב נהג חדש. באיחור של 8 חודשים אתמול פניתי לסוכן ביטוח בבקשה לקבל החזר רטרואקטיבי או קיזוז בתשלום חודשי עבור התשלום הגבוה ששילמתי בתקופת היותי נהג חדש בביטוח מקיף. ונאמר לי שאין החזר ושזה בעיה שלי שלא פניתי במועד . ולא מתחשבים עם זה נעשה בתום לב או מתוך בעיות זיכרון. שאלתי לפשר ההתנהלות על כך שלא שולחים תזכורת ללקוח לא באפליקציית הווצאפ לא בישומון SMS לא באימייל לא במכתב ולא בשיחת טלפון / פלאפון פשוטה ללקוח יתרה מכך שאלתי איפה החלק באחריות המשרד כלפי הלקוח מדוע לא צורף מראש לפוליסה דף הוראות, הנחיות, מכתב עמדה או פרוט תקנון שהרי הסוכן ידע את פרטי והסטטוס ולא כל לקוח עורך דין או סוכן ביטוח (?) ונאמר זה מה יש, אין חובה לא למשרד ולא מתוקף חוק מחייב. - *האם יש חוק או תקנה כתובה המציינת שאין להחזיר כסף ללקוח ? * האם הסוכן ביטוח צודק או יש לו בכל זאת אשם תורם ? *האם באמת לא ניתן לבקש לממש החזר כספי בשום אופן ומיצוי ? בתודה מראש בכבוד רב
אבי שלום,
החובה לדווח על שינוי במצב הנהג חל על המבוטח ולא על חברת הביטוח ו/או סוכן הביטוח, יחד עם זאת, אני ממליץ שתפנה לחברת הביטוח שכן בזמן שלא היית נהג חדש לדעתי הסיכון שחל על חברת הביטוח הוא סיכון קטן יותר ולא ניתן לבטח סיכון שלא קיים (שהרי לא היית כבר נהג חדש).
בהצלחה, דורון קמיר
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר